Khasiat Buah Kiwi

Salam, Bukan Kiwi Kasut ye kawan-kawan, ni ha buah kiwi, buah kiwi ni memang buah wajib yang mesti ada dalam peti sejuk, suami dan anak-anak kurang makan, tapi saya memang gemar makan buah kiwi ni, saya suka rasa biji-biji kiwi tu, macam makan buah strawberry hihihihi, nak tauΒ Khasiat dan kebaikkan Buah Kiwi baca kat bawah ni ^____^.

buah kiwi

weehhhooo tang biji kiwi tu paling sedap, kalau haziq makan memang rugi, dia cuma makan tepi-tepi tu je, haziq kata “Kenapa makan biji?, bukan ke biji patut buang?” see cerdik ke tak cerdik hehehee, tapi saya jawab, yang ni biji kena makan, biji tulah yang sedap hehehee.

Jom tengok, apakah khasiat Buah Kiwi ni :-

  • Kajian di Universiti Rutgers menunjukkan buah Kiwi adalah buah yang paling padat kandungan nutriennya berbading daripada 27 buah-buahan lain.
  • Ini bermakna buah kiwi mempunyai lebih banyak nutrisi, contohnya dalam satu hidangan 2 buah Kiwi mempunyai lebih banyak Vitamin C berbanding dengan pengambilan 2 biji buah oren
  • buah kiwi juga mengandungi lebih banyak potasium daripada sebiji pisang, buah kiwi juga mempunyai lebih banyak serat makanan daripada semangkuk bijirin kepingan sekam.

Khasiat Buah Kiwi

Semestinya kiwi zespri menjadi pilihan.

buah kiwi

1 Suap untuk pembaca blog ini ^____^

.

Hidup Biar Sihat!

 

About yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

View all posts by yanmie

51 Comments on “Khasiat Buah Kiwi”

  1. Assalam, tak pernah makan pun kak… hehhe… Jadi tak taulah sedap kah atau tak… Kalau dapat peluang untuk makan buah kiwi nie kan best… huahuahua… mesti aku pelahap habis itu klu sedap klu tak ermmm.. tau2 lah.. hhahaha
    Budax Lanun recently posted..Memori Sekuntum RinduMy Profile

  2. Pingback: Affan
  3. Pingback: DAUSPOZI
  4. Pingback: Lal Azmi
  5. Pingback: Merpati Putih
  6. Pingback: yanmie

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge