Kes Simbah Asid 2011 (Acid Splasher)

Salam semua, baru-baru ini ada tengok rancangan Malaysia Hari Ini dan terbaca di The Star berkenaan Kes serangan simbah asid (Acid Splasher) yang kerap berlaku di sekitar kuala lumpur sejak akhir-akhir ini. Terkini – wajah suspek simbah asid kat bawah nie! sebarkan!!

mesej dari IPD tun razak, motor suspect simbah acid, dapat dikesan: honda ex5. WPV 4963. Sebarkan!!

wajah suspek simbah asid

wajah suspek simbah asid

Apa sebenarnya motif mereka membuat perkara keji macam nie yea?, dan kenapa motif sasarannya cuma wanita? adakah motif dendam atau saje suka-suka melihat mangsa mengerang kesakitan? ngeriii pulak rasanya nak berjalan-jalan di sekitar Kuala Lumpur nie, minta dijauhkan dari kita, sama-sama kita sentiasa beringat.

Berikut sumber dari Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM)

– Sejak bulan Februari 2011 sehingga 27 Mac 2011 terdapat (18) kes kejadian simbah “asid” yang berlaku di Kuala Lumpur. (18 okeh!!!)

– Kejadian ini reda buat seketika dan berulang kembali pada 6 hingga 7 Mei 2011 dengan (2) kejadian masing-masing yang berlaku di Sentul dan Dang Wangi.

– Kebanyakan mangsa adalah daripada kalangan wanita yang sedang dalam perjalanan pergi dan balik berkerja, terdapat juga kejadian serangan berhampiran sekolah di sekitar Bangsar dan Brickfields pada satu ketika.

– Suspek dipercayai (1) atau (2) lelaki India, bermotosikal datang dari arah belakang mangsa dan menyimbah sejenis cecair dipercayai ‘Alkaline-based’ atau ‘Oxidizing Agent’ ke arah muka atau badan mangsa. Cecair ini akan memberi kesan irritasi kepada mangsa apabila terkena kulit tetapi tidak mengakibatkan melecur.

– Di dalam kebanyakan kes serangan, saspek akan bertindak ketika mangsa bersendirian atau ketika mangsa berjalan di tepi jalan yang tidak sesak menuju ke kawasan parkir kereta atau stesyen LRT.

– Lokasi yang kerap menjadi sasaran mangsa adalah di tepi jalan sekitar kawasan sekolah, tepi jalan berhampiran tempat parkir atau tepi jalan berhampiran stesyen LRT atau pondok menunggu bas.

Orang ramai diminta menyalurkan maklumat kepada pihak polis dan mangsa dinasihatkan supaya melaporkan kepada polis dengan cara memanggil hotline 03-21159999 dengan kadar segera supaya tindakan susulan dapat diambil untuk mengesan serta menangkap penjenayah ini.

Nota Yanmie : Minta dijauhkan dari kita, beringat selalu…

yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

34 Replies to “Kes Simbah Asid 2011 (Acid Splasher)

  1. 👿 harap org muda yang simbah asid ini ditangkap segera, kalu tidak ramai lagi mangsa diluar akan mengalami perkara yang sama….saya rasa ada sesuatu yang melibatkan dia membenci kaum perempuan

  2. PDRM TIDUR..!!..MAKAN GAJI BUTA….!!..
    KENAPA KO TAK BERITAHU SEBENARNYA ADA 36 GADIS MELAYU YANG MENJADI MANGSA KELING NI..???.

    BANGSA KELING NAK HANCURKAN MELAYU..!!

    1. wei belacan..jg mulut u tu..jgn sesuka hati nak main kaum.ingat da jugak kes ttg melayu main ngan lembu,bapak main ngan anak sendiri.da x kaum lain gutuk kaum u.cth mcm belacan gtl,melayu gtl atau TTG TUHAN.

  3. Ini kerja pelik yang jarang dibuat manusia..apa masalah dia orang ni sampai sanggup buat kerja gila macam ni.. Diharap semua penduduk KL berkerjasama dengan pihak Polis dalam hal hal melibatkan keselamatan dan ketenteraman awam semoga suspek cepat di berkas dan di hukum di muka pengadilan… 👿 😳

  4. Ini kerja orang pengecut..ciss bedebah punya manusia. Kalo kau berani buat secara berdepan satu lawan satu.. dan lawan dengan jantan bukan dengan perempuan..

  5. bek mty je owg cm ny…
    ite bako je..
    owg cm ny ptt bg hukum yg sme dye wt kt owg..
    sekse dye cm ne yg dye sekse owg len..
    xpyh nk cyn kn sgt owg cm ny..
    xptt idop..
    pns pwot mk dye lhr kn dye…

  6. kalau dapat tangkap nanti , apa kata cuba simbah acid yang sama kat muka dorang. nak tau apa dorg rasa. pihak polis , tolong jangan setakat penjara minimum 5 tahun lah..itu semua tak ada makna bagi dorang. hukum bia betul2 hukum !

  7. Orang ni bukan mental kot tapi ade strategi nak wat kecoh kat kl..sebab due orang 2..cam tak logik plak kalau due2 mental..mesti saje nak cari pasal nak tunjuk kuat..tak pun perkauman 👿

  8. makin ramai yg sakit mental di luar sana, kalau yer pun ada sejarah hitam dgn perempuan jgn ler habis perempuan lain pun nak dijadikan mangsa…zalim lagi tak berakal punya manusia.

    *ops sori teremosi…hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge