Tarian aka senaman Poco-poco di haramkan

Salam semua, kecoh betul kat forum-forum sekarang nie pasal berita pengharaman tarian / senaman poco-poco di negeri perak. ramai yang seperti masih tidak boleh menerima keputusan tersebut yang telah dibuat oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak.

Video Tarian Poco Poco

Seharusnya pabila fatwa dikeluarkan, semua pihak perlu menghormatinya dan tidak perlu untuk mempersoalkannya, mereka lebih arif dari kita. Di Negeri Pahang tak tau lagi macam mana, kalau poco poco di haramkan Di Negeri Pahang, nampak gayanya mak mertua tak dapat dah nak berpoco-poco…ehehe, nak buat apa yea selain poco-poco nie?? enjoy tau sebenarnya buat poco poco nie, cuma tulah takde pulak terfikir akan gerak gaya pergerakan poco-poco nie sebab pergerakan tu kita boleh cipta sendiri, bukan hanya tertumpu pada suatu pergerakan yang dikatakan seperti simbol +.

Apapun kita harus terima keputusan ini okeh yea kawan-kawan!!, tapi ada jugak pendapat yang berbeza dari Ustaz Asri dan Dr.Maza yang mengatakan Poco poco adalah harus dan bukannya diharamkan, terjah entry mereka yea (klik pada nama)

Nota Yanmie : Melengang patah-patah,Β ngana pi goyang picah-picah..ngana pi bodi,poco-poco..ehehe syiok lagu nie!!

yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

23 Replies to “Tarian aka senaman Poco-poco di haramkan

  1. HAHA kat skola dulu tarian ni memang jadi feveret semua orang sebab dia dah ada panduan untuk senaman kan. tapi skola kitorang pun da lama stop bila perasan pasal + tuu.

  2. Salam kak yan,

    kita mmg x pernah dan x pandai menari poco2 nie.. tp kita follow blog Dr MAZA.. he has a different point of view tentang isu nie.. dan rasanya sy bersetuju dgn pendpt Dr.. jemput klik link kt bawah.. have a nice day πŸ˜›

    rita razif recently posted..wordless wednesdayMy Profile

    1. terima kasih atas perkongsihan, akak ada jugak baca, malah kat blog ust asri pun berpendapat sama seperti Dr.maza, tp tulah negeri perak mmg haramkan, nak buat camne…penduduk kat sana harus hormati keputusan tersebut.

      apa pun terpulang pd niat masing2

      nampaknya org perak kalau nak berpoco2 kena pegi negeri lain πŸ˜†

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge