Sup Udang aka Prawn Soup

Salam semua, dah 2-3 hari jugak Yan sebenarnya tidak berapa sihat, baru sudah demam yang macam tak demam, sakit tekak plus batuk, memang payah nak lelapkan mata, tidur malam pun buka air cond tak sejuk sangat sebab tak elok duduk dalam air cond dalam keadaan sekarang nie. Makan pun tak lalu, so saje mencuba-cuba menu Sup Udang atau nama omputihnya Prawn Soup, menu ciptaan sendiri..ehehe, sedap jugak rasanya boleh masuk dalam tekak nie πŸ™‚

prawn soup

Gambar atas tu snap time panas-panas tadi, nasib baiklah boleh masuk dalam tekak nie, kalau tidak harus di muntahkan balik, dan ler sakit tekak plus batuk…huhuuhu rasa tekak nie dah macam perit sangat dah, minum air masak pun berbotol-botol, ntah bila batuk nie nak sembuh…huhuhu

Sesiapa yang ada petua untuk hilangkan batuk dan sakit tekak bolehlah kongsikan dengan Yan disini, tak larat rasanya nak menanggung, yang paling tak tahan bila tekak gatal..uwaaa…benci!!!

Harap-harap batuk nie cepat-cepat sembuh, kalau makin teruk nampaknya tak dapatlah nak pergi tengok movie Altitude (dapat tiket dari nuffnang), takut time tengok tekak gatal..maunya bunyi Yan batuk je dalam panggung tu..uwaaa menciknyeee!!

Nota Yanmie : Ada yang call petang tadi, tanya ada isi ke tak?? isi apakah itu?? hahaa kelakar betul!

About yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at [email protected] , thank you :)

View all posts by yanmie

29 Comments on “Sup Udang aka Prawn Soup”

  1. Sesiapa yang ada petua untuk hilangkan batuk dan sakit tekak bolehlah kongsikan dengan Yan disini, tak larat rasanya nak menanggung, yang paling tak tahan bila tekak gatal..uwaaa…benci!!!

    kenapa perkataan “menanggung” itu aku membacanya dgn sebutan mengandung…haha

  2. akak minum air asap jawa…hilang skit sakit tekak tu kak..
    dapnyer sup udang..saya pon xsehat kak..demm+selsema+sakit tekak..musim skang kot kn yg xmenentu..hhuuhuh

  3. Makanannya kelihatan sedap sekli, persis sama dengan makanan kesukaan saya.

    Dengan Mengatasi Permasalahan Yang Kecil; Maka, Kita Dapat Mengatasi Permasalahan Yang Besar.

    Sukses selalu

    Salam ~~~ “Ejawantah’s Blog

  4. hahahaha…sabar je…

    1.petua ni ada irang kasi akak…kicap kipas udang tu..sesudu makan..campur dengan perahan limau nipis lepas tu minum 2.lepas tu..bawang putih bakar..campur dengan minyak masak sket..sapu dekat tekak okeh..selawat dulu..insya’ALLAH..lega lah nanti tu..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge