Tarikh Melihat Anak Bulan Puasa Ramadhan

Tarikh Melihat Anak Bulan Puasa Ramadhan

Assalam, ya ALLAH sedar tak sedar tak lama lagi kita akan menyambut Bulan Ramadhan 2017, insyaALLAH semoga ALLAH panjangkan umur kita dan dapat berpuasa Ramadhan di tahun ini. Tarikh Melihat Anak Bulan Puasa Ramadhan 2017 dijangka pada lewat petang 26 Mei, dan pada Petang/Malam itu juga kita akan mengetahui bila mulanya berpuasa.

Majlis Raja-raja mempersetujui cara menetapkan anak bulan puasa adalah berdasarkan Rukyah dan Hisab.

Berikut adalah senarai lokasi untuk pencerapan anak bulan puasa ramadhan diseluruh negeri di Malaysia.

Read More

Mari tahan nafsu di bulan ramadhan

Salam semua, online dari kampung en.hubby nie, nie sebab Belajar memandu punya pasal lah tak abis-abis lagi, isnin nie nak sambung balik kelas Belajar Memandu, so memang akan sibuk sedikit, waktu online tidak menentu. Ok takpe akan di usahakan untuk online macam biasa, oh! blogger tegar ke macam nie?? ekeke 😛

Kredit Pic to merryweather

Ok berbalik pada entry Yan semalam pasal Sperma keluar waktu puasa – Batal atau tidak?, Yan bukanlah orang yang arif dalam membicarakan hal-hal yang sedemikian, jawapan yang Yan dapat pun adalah dari hasil mengoogle, sekiranya tidak berpuas hati boleh lah merujuk hal tersebut pada yang arif. kadang-kadang en.google nie tak berapa arif, dia cuma menjalankan tugas aje 🙂

Read More

Tips berbelanja di bulan puasa

Salam semua, lebih kurang 3 minggu sahaja lagi kita akan menyambut bulan ramadan, korang macam mana dah buat persediaan nak menyambut bulan ramadan almubarak? puasa dah abis ganti ke belum? ehehe, jangan ada yang senyap-senyap kata dah ganti walhal tak ganti tu..keh3…

Google Images

Ok disini Yan kongsikan beberapaTips berbelanja dibulan puasa, ada setengah orang berpendapat di bulan puasa perbelajaan rumah dapat dikurangkan, tapi tidak bagi Yan, Walaupun bulan puasa dikatakan bulan mengekang nafsu namun masih ramai di antara kita yang masih tidak dapat melakukannya terutama dalam menghalang nafsu berbelanja. Ada yang berpendapat sama dengan Yan??…meh angkat tangan siapa yang dapat berjimat dalam bulan puasa??? ada?? good!!!

Read More