Bestnya Bersenam Dengan Treadmill

Assalam, hakak kan on diet, alhamdulillah dah 4 bulan dengan #atkinsdietyanmie, bila cakap nak diet nak sihat nak kecikkan badan, encik suami sangat menyokong begitu juga dengan anak-anak alhamdulillah, dorang pun semangat ibu mengecik tak macam dulu asik-asiklah mengah, sakit kaki, sakit lutut, macam-macamlah sakit ni, sedih betul muda-muda lagi dah macam-macam penyakit (muda ke? hahaha)

treadmill murah

Bulan ke 2 hakak on diet dan bersenam baru hakak ambil keputusan untuk beli Treadmill, bulan pertama tu hakak senam buka youtube aje di TV, buat zumba tapi tak tahan lah terkinja-kinja depan anak-anak, dorang suka gelakkan suka cakap step ibu tak sama dengan dalam youtube hahaha. Tension okeh!

Continue Reading

Melawat Ladang Teh Sabah

Assalam, Hari tu Cuti-Cuti Di Kota Kinabalu Sabah kan kami sempat Melawat Ladang Teh Sabah, kalau ke Sabah jangan lupa singgah sini tau. merupakan salah satu tempat tarikan di Sabah juga, tapi takde lah besar macam Cameron Highland tu, hakak pun 1st time sampai sini juga, nama je anak jati Sabah hehee. Kami sampai haritu cuaca agak redup berangin. lalu lah juga tempat pemprosesan daun teh tu, tapi tak masuk pun, tengok aje dari luar.

ladang teh sabah

Pemandangan yang indah, Subahannallah

Ok sebelum bercerita lanjut, dalam perjalanan tu nak singgah cari kedai makan, ya Rabbi susahnya cari kedai makan hahhaa, bekal pun tak bawa ni, nasib baik ada beli air kat Desa Dairy Farm Kundasang sebelum tu, tapi muak sebab susu.

Continue Reading

Bahaya Skincare Krim Kilo/Timbang

Asssalam, baru-baru ni kan viral pasal Skincare Tati yang mana dikatakan mengandungi bahan berbahaya (Produk Tinggi Merkuri). KKM pun dah keluarkan notis pemberitahuan, sejujurnya hakak juga sebelum ini pengguna Skincare Tati, dan ianya berkesan pada hakak. tapi hakak dah berhenti guna pakai sebelum Viral isu Skincare Tati tu lagi. Sebab rasa dah ok so berhenti kononnya, nasib baik muka tak breakout tapi ada lah baru-baru ni jeragat naik, hakak is terkejut, tak banyak…sikitlah, insyaALLAH boleh dirawat, nasib baiklah terdetik hati scan kulit tengok apa problem huhuhu. Tapi biasalah kot bila dah berhenti akan ada kesan, bergantung pada kulit individu itu sendiri.

krim kilo

Bahaya Skincare Krim Kilo/Timbang

Ok berbalik pada Bahaya Skincare Krim Kilo, barulah tahu ada kewujudan krim Kilo timbang macam ni, serius sangat terkejut, Bahan yang belum tentu dijamin keselamatannya bila digunakan, terlampau banyak lambakkan krim kilo di Negara Jiran.

Continue Reading