Pendaftaran Sekolah Rendah Tahun 1 Sesi 2015/2016

Assalammualaikum, bermula 1 Mac yang lalu, Pendaftaran Sekolah Rendah Tahun 1 Sesi 2015/2016 telahpun dibuka. Pendaftaran pertama ini berakhir pada 30 April nanti, walaubagaimanapun sekiranya Ibu Bapa tidak dapat mendaftarkan anak awal, masih ada lagi peluang untuk mendaftarkan anak untuk Pendaftaran ke 2 iaitu pada 2 mei 2014 sehingga 30 oktober 2014, tapi sebaiknya daftar anak awal-awal jadi tak kelam kabut itu ini, macam kami biasanya daftar anak awal-awal, lepas tu setel tak perlu dah nak fikir apa, bukan apa takut terlupa, kang tak pasal-pasal dapat sekolah jauh dari rumah.

sk taman klang jaya2 Daftar Sekolah Rendah Tahun 1 2014

Pendaftaran persekolahan tahun 1 bagi kanak-kanak warganegara yang lahir pada 2 Januari 2008 hingga 1 Januari 2009 untuk sesi persekolahan 2015, dan bagi murid yang lahir pada 2 Januari 2009 hingga 1 Januari 2010 untuk sesi persekolahan 2016 nanti (Pendaftaran bagi sesi 2016 akan berterusan disekolah sehingga diberitahu tarikh akhir pendaftaran)

Oklah meh nak share dokumen yang diperlukan untuk pendaftaran sekolah rendah tahun 1 bagi tahun 2015/2016.

Dokumen yang diperlukan :-

  • Sijil Asal Surat Beranak Anak dan salinan
  • Kad Pengenalan Ayah dan Salinan
  • Kad Pengenalan Ibu dan Salinan
  • Sijil Asal Nikah dan Salinan
  • Bil Api/Air/Astro/Telefon berserta salinan

**Sesudah pendaftaran dilakukan, pihak sekolah akan cop belakang surat beranak untuk pengesahan.

Pendaftaran Murid Tahun 1 Sesi 2015/2016 ini juga boleh dibuat secara online internet melalui laman Sekolah Malaysia.

- Lambat lagi #MyIrfan nak sekolah hihihi

17 Comments on Pendaftaran Sekolah Rendah Tahun 1 Sesi 2015/2016

  1. Barbra
    May 3, 2014 at 5:21 am (5 months ago)

    There are supplements which were devised of natural substances for the benefit from the joints.
    Over recent years, he will be using these pills to get him to sleep.
    You are going for a greater, more manageable life.
    An SLP provides consultative advice to your team of otherwise focused professionals or they
    are able to offer more direct treatment services.
    Barbra recently posted..BarbraMy Profile

    Reply
  2. Mr.TeddyBear
    March 28, 2014 at 11:41 am (6 months ago)

    Anak buat saya yang baru berumur 3tahun,tapi hari-hari tanya kat mama dia bile nak sekolah…huhu

    Reply
  3. Power Bank Malaysia
    March 26, 2014 at 1:38 pm (6 months ago)

    Seperti yang kita tahu setiap ibu bapa telah inginkan anak-anak saya sepatutnya belajar di sekolah yang baik kerana yang mereka sedang menunggu untuk kemasukan baru .. Terima kasih ..

    Reply
  4. cyza
    March 16, 2014 at 11:22 pm (6 months ago)

    Saya pun dah 3 kali register anak macam ni. Lepas ni kena tunggu lagi 4 atau 5 tahun lagi untuk register anak ke 4. InsyaAllah…
    cyza recently posted..Google Adwords – Step by Step SeminarMy Profile

    Reply
  5. Regena
    March 13, 2014 at 10:09 pm (6 months ago)

    Obtaining a person to sart a weblog is simple.
    Quite a few consumers begin a blog in order that they can get online subjection.
    Regena recently posted..RegenaMy Profile

    Reply
  6. Carlton
    March 12, 2014 at 1:01 pm (6 months ago)

    These is going to be available under different licensing options for single and multiple domain use.
    You may wind up getting a new humidifier because you can’t find
    the right filters. The benefits of V tower Vaporizer lies rolling around in its multi-functioning capabilities.
    Carlton recently posted..CarltonMy Profile

    Reply
  7. sembangmotor
    March 10, 2014 at 6:36 am (7 months ago)

    Memang pening dan sibuk tambah untuk ibu bapa yang ada anak ramai.
    sembangmotor recently posted..Doa buat MH370My Profile

    Reply
  8. Bungkilan
    March 7, 2014 at 11:32 am (7 months ago)

    Sejak berkembangnya teknologi internet ni semakin mudah kehidupan rakyat. Banyak permohonan yang dahulunya leceh nak dibuat kini dah semakin mudah dengan menggunakan internet.
    Bungkilan recently posted..Why you should marry a teacherMy Profile

    Reply
  9. Wanmus
    March 6, 2014 at 11:36 pm (7 months ago)

    uihh awalnya..tapi rasanya memang kene daftar awal kan..kalu x takde tempat nanti susah pulak sekolah jauh dari rumah
    Wanmus recently posted..Meeting di Office Google MalaysiaMy Profile

    Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge