Assalammualaikum, bermula 1 Mac yang lalu, Pendaftaran Sekolah Rendah Tahun 1 Sesi 2015/2016 telahpun dibuka. Pendaftaran pertama ini berakhir pada 30 April nanti, walaubagaimanapun sekiranya Ibu Bapa tidak dapat mendaftarkan anak awal, masih ada lagi peluang untuk mendaftarkan anak untuk Pendaftaran ke 2 iaitu pada 2 mei 2014 sehingga 30 oktober 2014, tapi sebaiknya daftar anak awal-awal jadi tak kelam kabut itu ini, macam kami biasanya daftar anak awal-awal, lepas tu setel tak perlu dah nak fikir apa, bukan apa takut terlupa, kang tak pasal-pasal dapat sekolah jauh dari rumah.

sk taman klang jaya2 Daftar Sekolah Rendah Tahun 1 2014

Pendaftaran persekolahan tahun 1 bagi kanak-kanak warganegara yang lahir pada 2 Januari 2008 hingga 1 Januari 2009 untuk sesi persekolahan 2015, dan bagi murid yang lahir pada 2 Januari 2009 hingga 1 Januari 2010 untuk sesi persekolahan 2016 nanti (Pendaftaran bagi sesi 2016 akan berterusan disekolah sehingga diberitahu tarikh akhir pendaftaran)

Oklah meh nak share dokumen yang diperlukan untuk pendaftaran sekolah rendah tahun 1 bagi tahun 2015/2016.

Dokumen yang diperlukan :-

  • Sijil Asal Surat Beranak Anak dan salinan
  • Kad Pengenalan Ayah dan Salinan
  • Kad Pengenalan Ibu dan Salinan
  • Sijil Asal Nikah dan Salinan
  • Bil Api/Air/Astro/Telefon berserta salinan

**Sesudah pendaftaran dilakukan, pihak sekolah akan cop belakang surat beranak untuk pengesahan.

Pendaftaran Murid Tahun 1 Sesi 2015/2016 ini juga boleh dibuat secara online internet melalui laman Sekolah Malaysia.

- Lambat lagi #MyIrfan nak sekolah hihihi

17 Thoughts on “Pendaftaran Sekolah Rendah Tahun 1 Sesi 2015/2016

  1. There are supplements which were devised of natural substances for the benefit from the joints.
    Over recent years, he will be using these pills to get him to sleep.
    You are going for a greater, more manageable life.
    An SLP provides consultative advice to your team of otherwise focused professionals or they
    are able to offer more direct treatment services.
    Barbra recently posted..BarbraMy Profile

  2. Anak buat saya yang baru berumur 3tahun,tapi hari-hari tanya kat mama dia bile nak sekolah…huhu

  3. Seperti yang kita tahu setiap ibu bapa telah inginkan anak-anak saya sepatutnya belajar di sekolah yang baik kerana yang mereka sedang menunggu untuk kemasukan baru .. Terima kasih ..

  4. Anak saya baru 5 tahun.. Nak kena daftar dah ke kak?
    Moms Avenue recently posted..MH370, Please Come BackMy Profile

  5. Hai . info yang berguna pada ibu bapa semua..:)
    sabun hilangkan jerawat muka recently posted..Hello world!My Profile

  6. Saya pun dah 3 kali register anak macam ni. Lepas ni kena tunggu lagi 4 atau 5 tahun lagi untuk register anak ke 4. InsyaAllah…
    cyza recently posted..Google Adwords – Step by Step SeminarMy Profile

  7. Info yang berguna untuk ibubapa di luar sana.
    profhariz recently posted..Review Buku Denaihati BlogMy Profile

  8. Obtaining a person to sart a weblog is simple.
    Quite a few consumers begin a blog in order that they can get online subjection.
    Regena recently posted..RegenaMy Profile

  9. These is going to be available under different licensing options for single and multiple domain use.
    You may wind up getting a new humidifier because you can’t find
    the right filters. The benefits of V tower Vaporizer lies rolling around in its multi-functioning capabilities.
    Carlton recently posted..CarltonMy Profile

  10. Ohh awalnya dah dibuka..hehe..
    Hafizul recently posted..Suami Berubah Selepas KawinMy Profile

  11. Wah dah mau masuk awal sekolah ni. Semoga anak2 bisa beradaptasi dengan pengajaran yang ada di sekolah rendah :)
    Rina recently posted..How To Create A Database Search With MySQL & PHP ScriptMy Profile

  12. wahhh sudah mula alam persekolahan
    Juan recently posted..Cara Mohon Sim Kad Baru Jika Rosak Dan Tiada SignalMy Profile

  13. Memang pening dan sibuk tambah untuk ibu bapa yang ada anak ramai.
    sembangmotor recently posted..Doa buat MH370My Profile

  14. Sejak berkembangnya teknologi internet ni semakin mudah kehidupan rakyat. Banyak permohonan yang dahulunya leceh nak dibuat kini dah semakin mudah dengan menggunakan internet.
    Bungkilan recently posted..Why you should marry a teacherMy Profile

  15. uihh awalnya..tapi rasanya memang kene daftar awal kan..kalu x takde tempat nanti susah pulak sekolah jauh dari rumah
    Wanmus recently posted..Meeting di Office Google MalaysiaMy Profile

  16. rindu sekolah lama :)

  17. Pendaftaran murid tahun 1untuk tahun depan dah di buka rupanya… Terima kasih di atas perkongsian info…
    Anuar recently posted..RAHSIA DR SHAH RAZALI Dan OTAI-OTAI HARTANAH DAPAT MEMBELI LEBIH DARIPADA 100 BUAH HARTANAHMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation