Salam, ehemmmmm tajuk tak menahan ye? hehehee, serius ni bukan main-main, lepas ni nak cuba Set Bersalin Shaklee Untuk Berpantang Nanti, TERBUKTI BERKESAN, ramai rakan-rakan yang mengambil produk ni, saya sebelum ni ada membeli Set Bersalin Tanamera, tapi tak sempat nak guna sebab saya bersalin secara penbedahan, jadinya pergerakan amatlah terbatas, memang serius tak ada masa nak menempek pilis ke, minyak urut ke, pakai bengkung apatah lagi, memang tak pakai sungguh, masa tu baru terfikir, alangkah ruginya!!

Sepatutnya bila kita nak beli Set Bersalin ni, kena fikir A-Z, saya cuma fikir A-X je hehee, tak sangka pulak bersalin secara pembedahan kan, jadi lepas ni saya dengan YAKINnya nak guna Set Bersalin Shaklee Untuk Berpantang Nanti, insyaALLAH kalau diberikan rezeki lagi, Set Bersalin Shaklee ni sesuai sangat dengan Ibu Moden berpantang macam saya ni ^_^

Banyak Testimoni positif dari pengguna Shaklee, paling best sebab ianya membantu proses penghasilan air susu ibu yang banyak dan pekat, bila susu ibu pekat, kadar nutriet didalamnya adalah tinggi (itu yang doktor cakap). Jadi sebagai seorang ibu yang ingin menyusukan anak, sudah pastinya kita ingin berikan yang terbaik untuk anak betul tak?

1

Masa lepas bersalinkan Baby Irfan hari tu, doktor menyarankan saya untuk mengambil vitamin sepanjang proses pemulihan iaitu dalam pantang dan selepas pembedahan. Tapi time ni tak berapa nak faham maksud doktor, ingatkan just makan vitamin yang dia bekalkan, rupanya maksud doktor tu kena ambil supplement macam Shaklee ni, membantu memberikan tenaga, menambahkan darah, maklumlah lepas bersalin ni memang banyak kehilangan darah, yang bestnya membantu mempercepatkan penyembuhan luka, badan nak pakai lama so kena jaga sebaiknya, betul tak?

Yang membuatkan saya yakin akan mengambil Set Bersalin Shaklee ni, sebab doktor Hamid Arshad sendiri, pakar dalam bidang ini menyarankan Ibu lepas bersalin harus mengambil Multimitamin, Vitamin C dan E, maklumlah lepas bersalin kan badan jadi lembik-lembik gitu, serius saya rasa gitu masa lepas bersalinkan Baby Irfan, saya langsung tidak mengambil Supplement selain vitamin yang dibekalkan oleh doktor, yang dimakan dalam beberapa hari je dah habis, betapa tak sedarnya time tu..ilmu tu tak cukup lagi, padahal anak dah masuk 3 time tu..erm..takpelah lepas ni nak buat yang terbaik untuk diri sendiri, insyaALLAH.

Alhamdulillah Baby Irfan sekarang ni dah nak masuk 10 bulan, saya masih lagi menyusukan dia, alhamdulillah rezeki untuknya, pertama kali dalam sejarah dapat menyusukan anak sehingga umurnya 10 bulan ini, harapnya susu mencukupi sehingga umurnya 2 tahun nanti. Dan bersyukur sangat susu sangat meriah untuknya kali ini. apa yang saya lihat, dalam penghasilan susu ibu, ibu hendaklah senantiasa berfikiran positif, jangan mudah terpengaruh dengan kata-kata orang lain ataupun brand-brand susu yang ada dipasaran yang kononnya boleh buat anak kita bijak, ingat satu je, susu ibu adalah susu yang terbaik. tak percaya baca sendiri label pada tin susu atau kotak susu anak anda hehehee.

Jadinya sesiapa yang macam saya ni masih tercari-cari Set bersalin manakah yang TERBAIK dan BERKESAN, saya cadangkan untuk mencuba sendiri khasiat yang terdapat dalam Set Bersalin Shaklee ni. Saya pun insyaALLAH nanti nak guna produk ni, insyaALLAH…dah lama aim produk ni hihihhi.

set bersalin shaklee

set bersalin shaklee

set bersalin shaklee

Untuk itu boleh kunjungi laman blog rakan kita iaitu Puan Salwa yang menjual Produk Shaklee ni, seorang ibu beranak 4, saya kagum dengan beliau, Pengedar produk Shaklee yang berjaya dan berpengalaman selama 16 tahun, beliau juga merupakan Penasihat Penyusuan Susu Ibu Malaysia, Pengamal Kaedah Natural Parenting, Pengamal dan Penggiat Gentle Birthing Malaysia. Serius ok bangga kalau kenal dan dapat dekati wanita berpengalaman dalam hal seperti ini. (Nak kenal lagi rapat boleh tak?? hihihi).

baby

Baby Ibrahim yang dilahirkan secara Gentle Birthing, ok kagum! tak ramai kot orang sekarang ni berani nak bersalin kaedah macam ni. yang bestnya time bersalin tu ditemani suami dan anak-anak, ohhhh bestnyeee~, Happy Birthday Baby Ibrahim, moga jadi anak yang soleh ye, insyaALLAH amin….

baby ibrahim

Terkesan sangat Auntie baca lembaran diatas, kuatkan semangatmu wahai anak kecil 🙁

Sebelum saya mengakhiri entry ini, suka saya ucapkan kepada Baby Ibrahim, selamat bulan pertama kelahiran sayang, beruntung Ibrahim kerana punya Ibu yang baik dan penyayang, Auntie baru sudah khatam blog-blog Ibu Ibrahim, perkongsihan yang sangat bagus, bahasa yang mudah difahami dan penulisan yang terbaik, ada ilmu yang boleh dikongsikan bersama.

vitaminibu

Pengedar Shaklee Malaysia Menjual Set Bersalin Shaklee

– InsyaALLAH next time nak guna ni wee~…bila tu agaknya? jeng..jeng..jeng..

By yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

27 thoughts on “Set Bersalin Shaklee Untuk Berpantang Nanti”
  1. Salam Puan,
    Kandungan isteri saya dah masuk 7 bulan, boleh recommend saya set bersalin shaklee sebelum bersalin dan selepas bersalin.

  2. shaklee best terutama esp dia….. lani masih amalkan sebab menyusu humaira…InsyaAllah akan teruskan amalan pengambilan produk shaklee ni selagi menyusukan humaira…

    btw…good luck ye kak…. 🙂 untung2 dpt gadget baru ….
    zie fauzi recently posted..Ikan Pekasam Tangkap LelehMy Profile

  3. Myra pun dah jatuh chenta dengan Shaklee kak Yan sebab dah nmpk perubahan positif, terus daftar jadi ahli sekarang ni.. (dah sebulan lebih consume Shaklee)
    Jika ada rezeki ngandung dan bersalin.. memang wajib ambil Shaklee 🙂
    Myra Jay recently posted..CPUV Baru Oct 2013My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge