Cita-citaku Menjadi Orang Kaya

Salam, tengah femeskan budak Tegar yang nyanyi lagu “Yang dulu bukanlah sekarang” tu , suara dia memang top gitu, sebelum lagu ni top di corong-corong radio ataupun TV, Aiman selalu nyanyi lagu ni. balik dari sekolah mesti dia nyanyi, ingatkan lagu tu lagu ala-ala nasyid moden, kan mendayu-dayu sikit heheee.

aiman

Sembang dengan Aiman :-

Aiman : Ibu…nanti besarkan..abang nak jadi orang kaya

Ibu : yelah nak insyaALLAH

(Aiman nyanyi lagi) “cita-citaku menjadi orang kaya…dulu ku ku susah sekarang alhamdulillah”, dulu-duluku menderita sekarang aku bahagia”

Tok Aiman : Yelah..yelah…insyaALLAH Aiman jadi orang kaya.

Hahhahaha mana tidaknya masa tok dengan tokwan nya kat rumah hari tu, 24jam Aiman nyanyi lagu tu. sampaikan kadang saya pun terikut nyanyi.

yang bestnya tu dengar aiman nyanyi tu dulu baru dengar yang versi lagu dari adik Tegar tu heheee. Rupanya Aiman cakap kat sekolah dia ada pasang lagu tu, mungkin sesi kelas santai kot (saya agak je).

Sudahnya sekarang ni asal pegang ipad aje, mesti nak taip di youtube, “Tegar cita-citaku jadi orang kaya” heheee, ok serius saya pun suka juga dengar lagu tu. suara adik Tegar memang superblah…suka..suara macam orang dewasa gitu. kagum!

Dah alang-alang tu meh nyanyi sesama yeeee ^_^

Tegar : Aku yang dulu bukanlah sekarang


Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita – citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdullilah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi Jalan Untukmu Semua

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita – cita paling mulia
Membantu Keluarga Di rumah

Sekolah Dulu Ku tak punya biaya
Terpaksa Ku Harus Mencari Nafkah
Tetapi Aku Tak terputus asa
Pasti Yang Kuasa Memberi Jalannya

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita – cita paling mulia
Bersyukur Masuk Dapur Rekaman

Hidupku Dulunya Seorang Pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita – cita paling mulia
Bersyukur Masuk Dapur Rekaman

Setelah Dulu Ku Nggak Punya Biaya
Terpaksa Ku Harus Mencari Nafkah
Tetapi Aku Tak Terputus asa
Pasti Yang Kuasa Memberi Jalannya

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita – citaku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdullilah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi oh…memberi Jalan Untukmu Semua

– InsyaALLAH anak moga menjadi orang kaya yang pemurah..aminn 😀

yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

20 Replies to “Cita-citaku Menjadi Orang Kaya

    1. Semasa saya menulis entry ini tidak terfikir pun tentang seo, entry ini sepatutnya dipublish seminggu yang lalu tapi tersimpan sudahnya, tadi baru rajin ari gambar anak then publish terus.

      Tak tahu pulak ramai yg entry tentang adik Tegar ni, saya kurang blogwalking.
      yanmie recently posted..Cita-citaku Menjadi Orang KayaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge