Suka Dengan Beras Jasmine Basmathi King

Salam, Suka Dengan Beras Jasmine Basmati King ni, hari ni dah 5 hari kita menyambut hari raya aidilfitri kan?, so makcik pakcik adik beradik yang lain nak datang beraya, pastinya acara masak memasak menjadi kemestian bila dah berkumpul ramai macam ni, ada pulak stok Beras Jasmine Basmathi King ni memang cun sangatlah, orang kata “ngam timing” hihihi.

beras jasmine basmathi king

So cuba teka nasi apa yang saya masak guna Beras Jasmine Basmathi King ni? saya suka sangat dengan beras ni, pertama kali saya beli 10kg, saya beri pada mertua 5kg, saja buat makan-makan di kampung sana time kami balik kampung bulan 4 hari tu kalau tak silap.

beras jasmin basmathi king1

Istimewanya Beras Jasmine Basmathi King ni kerana ianya panjang dan mempunyai aroma yang tersendiri, saiznya akan berkembang dan panjang selepas dimasak, yang bestnya teksturnya halus, memang ngamlah dengan namanya Basmathi King ^_^, sesuai untuk masak Nasi Briyani, Nasi Minyak, Nasi Kandar dan macam-macam lagi lah, masak gitu je pun sedap tau!

beras jasmine basmathiking

Ok,Bahan-bahan dah ada, jadinya cuba teka saya nak masak nasi apa untuk jamuan raya ni??, nantikan entry lepas ini, saya update resepi menu nasi yang saya masak ni, tunggguuuuuu…..

37 Comments on Suka Dengan Beras Jasmine Basmathi King

  1. kak ina kl
    August 15, 2013 at 7:46 am (1 year ago)

    selamat hari raya yan

    wah best aa buat open house masak beras Beras Jasmine Basmathi King

    Reply
  2. Ummi Hanie @ Nis Azmier
    August 14, 2013 at 11:12 am (1 year ago)

    sedap nampak tuuu kakyannn….

    hubby nis pun kdg2 beli juga beras basmathi ni, suh campur dgn beras biasa, makan cenggitu je dgn lauk biasa pun sodap ;)
    Ummi Hanie @ Nis Azmier recently posted..Virus raya masih menebal kah?My Profile

    Reply
  3. papa mifz
    August 13, 2013 at 9:02 pm (1 year ago)

    yang den tau kalau beras panjang2 nih orang buat Nasi Arab jer…
    papa mifz recently posted..Petang Raya di IjokMy Profile

    Reply
  4. sweetkurma
    August 12, 2013 at 3:49 pm (1 year ago)

    akak suka masak nasi lemak beras ni… sedapppp
    sweetkurma recently posted..3 malam 4 hariMy Profile

    Reply
  5. Mohd Shubhi
    August 12, 2013 at 12:01 pm (1 year ago)

    Nak masak nasik minyak ke? tentu bukan nak masak nasi briani sebab tak nampak rempah…?

    Reply
  6. Kujie
    August 12, 2013 at 11:22 am (1 year ago)

    Yan… beras Basmathi Jasmine ni memang sedap…. buktinya semua sedara mara dok puji je.. hehehe

    Reply
    • yanmie
      August 12, 2013 at 11:36 am (1 year ago)

      Betul tu Kak, nasinya sedap..paling best time makan perhati nasi tu super panjang hahaha. diorang suka makan, baru ni masak abis licin dulu dari lauk, memang puas hati betul lah :)
      yanmie recently posted..Suka Dengan Beras Jasmine Basmathi KingMy Profile

      Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge