Suka Dengan Beras Jasmine Basmathi King

Salam, Suka Dengan Beras Jasmine Basmati King ni, hari ni dah 5 hari kita menyambut hari raya aidilfitri kan?, so makcik pakcik adik beradik yang lain nak datang beraya, pastinya acara masak memasak menjadi kemestian bila dah berkumpul ramai macam ni, ada pulak stok Beras Jasmine Basmathi King ni memang cun sangatlah, orang kata “ngam timing” hihihi.

beras jasmine basmathi king

So cuba teka nasi apa yang saya masak guna Beras Jasmine Basmathi King ni? saya suka sangat dengan beras ni, pertama kali saya beli 10kg, saya beri pada mertua 5kg, saja buat makan-makan di kampung sana time kami balik kampung bulan 4 hari tu kalau tak silap.

beras jasmin basmathi king1

Istimewanya Beras Jasmine Basmathi King ni kerana ianya panjang dan mempunyai aroma yang tersendiri, saiznya akan berkembang dan panjang selepas dimasak, yang bestnya teksturnya halus, memang ngamlah dengan namanya Basmathi King ^_^, sesuai untuk masak Nasi Briyani, Nasi Minyak, Nasi Kandar dan macam-macam lagi lah, masak gitu je pun sedap tau!

beras jasmine basmathiking

Ok,Bahan-bahan dah ada, jadinya cuba teka saya nak masak nasi apa untuk jamuan raya ni??, nantikan entry lepas ini, saya update resepi menu nasi yang saya masak ni, tunggguuuuuu…..

37 thoughts on “Suka Dengan Beras Jasmine Basmathi King

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge