Salam, seksa betul 2 hari ni nak makan, tiap kali makan tiap kali tulah nak tergigit bibir, semalam makan punyalah tertib slow-slow mengunyah punya tergigit juga. dan sudahnya hari ini daku menahan sakit, mana tidaknya gigitan berbisa tu dah bertukar menjadi Ulser, gggrrr!!!

ulcer

Google Img

Orang kata kalau kita tergigit bibir/lidah or pipi ni ada orang tengah mengata kita hahaha, yeker?? ataupun ianya sekadar kebetulan atau mitos sahaja?, nak kata makan gelojoh tak juga, makan macam biasa. serius tak menahan sakitnya.

- Lagi Ulser dah naik ni, hemmm..meh kongsi macam mana nak merawat ulser mulut ni huhuuu pedih gilaaaa wuuuu~

30 Thoughts on “Ulser & Tergigit Bibir

  1. miss dieya on February 27, 2014 at 1:33 pm said:

    org kata kalau kerap kne ulser ni tanda kanser?

  2. kena tahan pedih.. org tua kata nak cepat baik sapu garam.. saya tak berani nak cuba
    Mus recently posted..Gambar Sekitar Perlumbaan Perahu Naga Di Teluk Likas, SabahMy Profile

  3. kalau ditempat saya namanya sariawan, perbanyak juga mengkonsumsi buah2an yang mengandung vitamin C biar bisa membantu proses penyembuhan..
    semoga lekas sembuh ya..
    Rina recently posted..List of Free Dofollow Blogs and Web 2.0 SitesMy Profile

  4. Kesian Kak Yanmie.

    Didoakan moga cepat sembuh. :)
    Asyrof – Blogger Tanah Arab recently posted..[Musim Exam] – Apa? Ketua Dekan Beri Amaran Keras!My Profile

  5. Ada orang kata letak garam atau kumur-kumur dengan air garam, tapi memang pedih sangat la…
    MindaKini recently posted..Pengajaran Peristiwa Isra’ dan MikrajMy Profile

  6. biarkan aje. hehe..
    bukan selalu pun kena kan..
    ohcikgu recently posted..Tambah ketinggian 3cm – 9cm dalam 90 hari.My Profile

  7. Ada kata punca stress disebabkan tekanan. Bolehlah sapu Bonjela. :-)

  8. memang seksa kalau terkena ulser. nak wat kerja serba tak menjadi. mungkin ni satu cara tuhan nak gugurkan dosa kita
    rozuan recently posted..EPISOD 29 | MASTERCHEF SELEBRITI MALAYSIA 2My Profile

  9. minum air panas banyak2….cepat skit sembuh..kurangkan minum ais…hik3…
    eyriqazz recently posted..Hasil Tabung Bunian 2013My Profile

  10. Bila makan apa saja makanan memang tak tau nak cakap lah sakitnya wooo..
    Hafiz recently posted..Kelebihan MaafMy Profile

  11. Biasa juga kena macam nie bila dalam badan terlalu panas
    Hafiz recently posted..Gigi SihatMy Profile

  12. Biasanya saya makan benda lagi pedas..letak kat bahagian ulcer tu..nanti lama2 ulcer tu hilang..tapi kena tahan pedih ckit la..berair mata..hahaha
    hafizrahim recently posted..Simpanan Pelajaran Masa DepanMy Profile

  13. pecahkan ulser tu. Cepat sikit baiknya.

    Takpun, cari bonjela ajela..
    titan recently posted..Nama saya, Maikel.My Profile

  14. sakitnya sama dengan kena mata ikan(ulser) sebab panas. biasa biarkan sembuh sendiri.
    Denaihati recently posted..Umrah Awal Ramadhan Untuk BloggerMy Profile

  15. Sakit tu memang pedih sangat-sangat bila mahu makan, biasanya beli bonjela utk disapu di tempat pedih tu..tapi sapupun pedih juga. Bagi saya jgn beli bonjela..beli yang jenis paste…ia tidak pedih. Moga cepat2 sembuh ya yanmie.
    sensasi2020 recently posted..Assign Jobs Memberi Bonus $2 Secara PercumaMy Profile

  16. Mama kata letak asam keping kt tempat ulser tu..

  17. ada orang kata taruk bonjela ke ape namanya.. takpun marjerin laaa.. tak pun colgate laaa.. bam gamat laa.. huhuhu

    mesti kurang selera makan..
    KiD recently posted..Keletihan dari KalumpangMy Profile

  18. wuuu… mmg pedih takleh nak habaq. terbantut napsu nak makan gitu…

    try cari ubat ulser je la kakyan.. ada tu kat farmasi
    Ummi Hanie @ Nis Azmier recently posted..Alamak, lipstik Rihanna merbahayalah…My Profile

  19. Nampak gambar dah sakit ! T___T . Hari tu terodok berus gigi kat gusi .. sakit juga bila nak makan . Kesian kak yan kena ulser .. lagi sakit .. huhu . semoga cepat baik ! :)
    Zqah recently posted..Sotong Celup Tepung TerengganuMy Profile

  20. Bab tergigit bibir tu…meraung dlm diam je ler….air mata je keluar meleleh2…hik3
    syamila recently posted..DRSNEEZ VS BUAH CIKUMy Profile

  21. Waduh….mmg sakit sgt tu.. sapu je ubat ulser….kalau dah ada kt rumah ler….

    Kalau tak de dn tak de masa nk beli…apa kata kumur air garam…pedih tapi mujarab…

    Tak pun biarkan je….lps seminggu baik la….hehehe

    K sya pun pun baru je baik ni….
    syamila recently posted..DRSNEEZ VS BUAH CIKUMy Profile

  22. boleh dikataka setiap bulan sy dpt ulser. krg minum air…skrg ni tgh menahan sakit. huhu
    MK Kimi recently posted..Pesan Mak Buat Anak Dara MakMy Profile

  23. tengok gambar di atas tu pun dah terasa pedih..heee
    ciklaili.com recently posted..Cara Mengurus Blog Dan KerjaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation