Ulser & Tergigit Bibir

Salam, seksa betul 2 hari ni nak makan, tiap kali makan tiap kali tulah nak tergigit bibir, semalam makan punyalah tertib slow-slow mengunyah punya tergigit juga. dan sudahnya hari ini daku menahan sakit, mana tidaknya gigitan berbisa tu dah bertukar menjadi Ulser, gggrrr!!!

ulcer

Google Img

Orang kata kalau kita tergigit bibir/lidah or pipi ni ada orang tengah mengata kita hahaha, yeker?? ataupun ianya sekadar kebetulan atau mitos sahaja?, nak kata makan gelojoh tak juga, makan macam biasa. serius tak menahan sakitnya.

- Lagi Ulser dah naik ni, hemmm..meh kongsi macam mana nak merawat ulser mulut ni huhuuu pedih gilaaaa wuuuu~

30 Comments on Ulser & Tergigit Bibir

  1. miss dieya
    February 27, 2014 at 1:33 pm (7 months ago)

    org kata kalau kerap kne ulser ni tanda kanser?

    Reply
  2. Rina
    June 12, 2013 at 10:24 am (1 year ago)

    kalau ditempat saya namanya sariawan, perbanyak juga mengkonsumsi buah2an yang mengandung vitamin C biar bisa membantu proses penyembuhan..
    semoga lekas sembuh ya..
    Rina recently posted..List of Free Dofollow Blogs and Web 2.0 SitesMy Profile

    Reply
  3. akubiomed
    June 9, 2013 at 9:53 pm (1 year ago)

    Ada kata punca stress disebabkan tekanan. Bolehlah sapu Bonjela. :-)

    Reply
    • MindaKini
      June 10, 2013 at 4:34 am (1 year ago)

      ada juga punca stress boleh jadi macam nie, tak tahu pula.. ok gak bonjela dah penah guna
      MindaKini recently posted..Khasiat LemonMy Profile

      Reply
  4. Hafiz
    June 9, 2013 at 4:03 pm (1 year ago)

    Bila makan apa saja makanan memang tak tau nak cakap lah sakitnya wooo..
    Hafiz recently posted..Kelebihan MaafMy Profile

    Reply
  5. Hafiz
    June 9, 2013 at 4:01 pm (1 year ago)

    Biasa juga kena macam nie bila dalam badan terlalu panas
    Hafiz recently posted..Gigi SihatMy Profile

    Reply
  6. hafizrahim
    June 9, 2013 at 8:43 am (1 year ago)

    Biasanya saya makan benda lagi pedas..letak kat bahagian ulcer tu..nanti lama2 ulcer tu hilang..tapi kena tahan pedih ckit la..berair mata..hahaha
    hafizrahim recently posted..Simpanan Pelajaran Masa DepanMy Profile

    Reply
  7. titan
    June 9, 2013 at 12:04 am (1 year ago)

    pecahkan ulser tu. Cepat sikit baiknya.

    Takpun, cari bonjela ajela..
    titan recently posted..Nama saya, Maikel.My Profile

    Reply
  8. sensasi2020
    June 8, 2013 at 8:41 pm (1 year ago)

    Sakit tu memang pedih sangat-sangat bila mahu makan, biasanya beli bonjela utk disapu di tempat pedih tu..tapi sapupun pedih juga. Bagi saya jgn beli bonjela..beli yang jenis paste…ia tidak pedih. Moga cepat2 sembuh ya yanmie.
    sensasi2020 recently posted..Assign Jobs Memberi Bonus $2 Secara PercumaMy Profile

    Reply
  9. Intan
    June 8, 2013 at 7:05 pm (1 year ago)

    Mama kata letak asam keping kt tempat ulser tu..

    Reply
  10. KiD
    June 8, 2013 at 4:51 pm (1 year ago)

    ada orang kata taruk bonjela ke ape namanya.. takpun marjerin laaa.. tak pun colgate laaa.. bam gamat laa.. huhuhu

    mesti kurang selera makan..
    KiD recently posted..Keletihan dari KalumpangMy Profile

    Reply
    • yanmie
      June 8, 2013 at 3:39 pm (1 year ago)

      Ada jual ye? baiklah insyaALLAH kalau sempat nak gi cari, malam ni nak balik kg, tak menahan sakitnya ni, nak senyum pun leh, terkena gigi pedih :(
      yanmie recently posted..Ulser & Tergigit BibirMy Profile

      Reply
  11. Zqah
    June 8, 2013 at 3:26 pm (1 year ago)

    Nampak gambar dah sakit ! T___T . Hari tu terodok berus gigi kat gusi .. sakit juga bila nak makan . Kesian kak yan kena ulser .. lagi sakit .. huhu . semoga cepat baik ! :)
    Zqah recently posted..Sotong Celup Tepung TerengganuMy Profile

    Reply
    • yanmie
      June 8, 2013 at 3:40 pm (1 year ago)

      InsyaALLAH, makasih Zqah…oh terodok berus gigi tu pun biasa gak hehee
      yanmie recently posted..Ulser & Tergigit BibirMy Profile

      Reply
  12. syamila
    June 8, 2013 at 2:35 pm (1 year ago)

    Bab tergigit bibir tu…meraung dlm diam je ler….air mata je keluar meleleh2…hik3
    syamila recently posted..DRSNEEZ VS BUAH CIKUMy Profile

    Reply
    • yanmie
      June 8, 2013 at 2:43 pm (1 year ago)

      Mujurlah time makan sensorang, dia punya tindakan refleks tu lawak je kalau boleh rekod hahahaa…perghhhh sakit~
      yanmie recently posted..Ulser & Tergigit BibirMy Profile

      Reply
  13. syamila
    June 8, 2013 at 2:34 pm (1 year ago)

    Waduh….mmg sakit sgt tu.. sapu je ubat ulser….kalau dah ada kt rumah ler….

    Kalau tak de dn tak de masa nk beli…apa kata kumur air garam…pedih tapi mujarab…

    Tak pun biarkan je….lps seminggu baik la….hehehe

    K sya pun pun baru je baik ni….
    syamila recently posted..DRSNEEZ VS BUAH CIKUMy Profile

    Reply
    • yanmie
      June 8, 2013 at 2:35 pm (1 year ago)

      Apa??? Air garam??? owhhh tak sanggup Yan kak…hahahhaa pedih gila kot kalau guna air garam tu, takpeler tahan seminggu huhuuuuu
      yanmie recently posted..Ulser & Tergigit BibirMy Profile

      Reply
    • yanmie
      June 8, 2013 at 2:30 pm (1 year ago)

      Kalau yang kurang air tu boleh terima lagi, coz tak tergigit kan..ni tergigit bibir, mujur tak tergigit lidah…tergigit lidah lagi sakit ya amat :D
      yanmie recently posted..Ulser & Tergigit BibirMy Profile

      Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge