Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut

Salam, alhamdulillah Ulser Mulut dah sembuh, syukur sangat-sangat, terima kasih pada Kak Kujie atas perkongsihan petua tersebut. terima kasih pada rakan-rakan semua yang sudi berkongsi petua dan kaedah merawat Ulser mulut/bibir ni, dan jom saya kongsikan Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut, macam mimpi jek sebab serta merta sembuh dan tak sakit, sekali lagi..macehhh KakJie.

Asam Keping

Google Img

Petuanya :-

  • Ambil Asam Keping sebesar duit syiling 5sen (agak-agak besarnya boleh cover kawasan ulser tu)
  • Basuh dahulu
  • Tempekken di kawasan ulser, maknanya tempek atas ulser tu dan biarkan 2-3 minit.

 

  • Peringatan!

Ianya pedih banyak hahahaa, boleh menitik-nitik air mata, tapi alhamdulillah hasilnya sangat berkesan, ulser jadi kecut dan tidak sakit sama sekali. percayalah!! saya sendiri sudah mencuba petua ini kelmarin. dan sekarang dah boleh makan macam-macam hihihi.

Oh ye, saya biarkan asam keping tu sampai 15 minit, sampai berkedut dan melecur dalam bibir hahaha, punyalah nak cepat sembuh kan..tapi dia bukan melecur macam kena api/air panas, dia jadi menggelupas, so ingat kata cikgu kat atas tu, 2-3 minit je, jangan nak derhaka kan petua ni heheeee.

- Time guna petua ni, rasanya “Sakit + Masam” hihihi

26 thoughts on “Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut

  1. tgh sakit sangat ni da la kene kat blakang tepi lidah…sakit sangat..nk mkn pun ssh…blk koje kang nk try la petua ni…slalu letak garam je…tapi xsembuh2…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge