Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut

Salam, alhamdulillah Ulser Mulut dah sembuh, syukur sangat-sangat, terima kasih pada Kak Kujie atas perkongsihan petua tersebut. terima kasih pada rakan-rakan semua yang sudi berkongsi petua dan kaedah merawat Ulser mulut/bibir ni, dan jom saya kongsikan Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut, macam mimpi jek sebab serta merta sembuh dan tak sakit, sekali lagi..macehhh KakJie.

Asam Keping

Google Img

Petuanya :-

  • Ambil Asam Keping sebesar duit syiling 5sen (agak-agak besarnya boleh cover kawasan ulser tu)
  • Basuh dahulu
  • Tempekken di kawasan ulser, maknanya tempek atas ulser tu dan biarkan 2-3 minit.

 

  • Peringatan!

Ianya pedih banyak hahahaa, boleh menitik-nitik air mata, tapi alhamdulillah hasilnya sangat berkesan, ulser jadi kecut dan tidak sakit sama sekali. percayalah!! saya sendiri sudah mencuba petua ini kelmarin. dan sekarang dah boleh makan macam-macam hihihi.

Oh ye, saya biarkan asam keping tu sampai 15 minit, sampai berkedut dan melecur dalam bibir hahaha, punyalah nak cepat sembuh kan..tapi dia bukan melecur macam kena api/air panas, dia jadi menggelupas, so ingat kata cikgu kat atas tu, 2-3 minit je, jangan nak derhaka kan petua ni heheeee.

– Time guna petua ni, rasanya “Sakit + Masam” hihihi

About yanmie 2603 Articles
Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

26 Comments

  1. tgh sakit sangat ni da la kene kat blakang tepi lidah…sakit sangat..nk mkn pun ssh…blk koje kang nk try la petua ni…slalu letak garam je…tapi xsembuh2…

Leave a Reply

Your email address will not be published.




CommentLuv badge