Blog SuperMak


Salam, alhamdulillah Ulser Mulut dah sembuh, syukur sangat-sangat, terima kasih pada Kak Kujie atas perkongsihan petua tersebut. terima kasih pada rakan-rakan semua yang sudi berkongsi petua dan kaedah merawat Ulser mulut/bibir ni, dan jom saya kongsikan Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut, macam mimpi jek sebab serta merta sembuh dan tak sakit, sekali lagi..macehhh KakJie.

Asam Keping

Google Img

Petuanya :-

  • Ambil Asam Keping sebesar duit syiling 5sen (agak-agak besarnya boleh cover kawasan ulser tu)
  • Basuh dahulu
  • Tempekken di kawasan ulser, maknanya tempek atas ulser tu dan biarkan 2-3 minit.

 

  • Peringatan!

Ianya pedih banyak hahahaa, boleh menitik-nitik air mata, tapi alhamdulillah hasilnya sangat berkesan, ulser jadi kecut dan tidak sakit sama sekali. percayalah!! saya sendiri sudah mencuba petua ini kelmarin. dan sekarang dah boleh makan macam-macam hihihi.

Oh ye, saya biarkan asam keping tu sampai 15 minit, sampai berkedut dan melecur dalam bibir hahaha, punyalah nak cepat sembuh kan..tapi dia bukan melecur macam kena api/air panas, dia jadi menggelupas, so ingat kata cikgu kat atas tu, 2-3 minit je, jangan nak derhaka kan petua ni heheeee.

- Time guna petua ni, rasanya “Sakit + Masam” hihihi

25 Thoughts on “Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut

  1. tgh sakit sangat ni da la kene kat blakang tepi lidah…sakit sangat..nk mkn pun ssh…blk koje kang nk try la petua ni…slalu letak garam je…tapi xsembuh2…

  2. zura hushairi on October 14, 2013 at 7:27 pm said:

    Bru lps test…berdonyut2!!!

  3. zura hushairi on October 14, 2013 at 7:26 pm said:

    Bru lps test.,berdonyut2!!!

  4. petua yg lebih semulajadi bagi penyakit ulser mulut nie…
    Wan Fauzi™ recently posted..Resolusi Muktamar Ulamak UmmahMy Profile

  5. hmmm…tak pernah lagi cuba petua ni…nanti boleh cuba…

    biasa kalau kena ulser…sapu ubat tak pun tahan je sakit sampai sembuh….hehehhehe
    syamila recently posted..Hari JatuhMy Profile

  6. Tak pernah pula cuba cara nie, petua baru nie.. thanks..
    Hafiz recently posted..Akhlak Suami Semasa Isteri HamilMy Profile

  7. tipsnya bisa dipraktekkan juga kalau saya mengalami hal yang sama seperti ini..
    nice share :)
    Rina recently posted..List of Free Dofollow Blogs and Web 2.0 SitesMy Profile

  8. tak penah lagi kena ulser. boleh ler standby gini. tapi orang kata, guna garam lagi cepat sembuh + lagi sakit. hahaha
    Ikhwan Pauzi recently posted..SATURDAY DREAMSMy Profile

  9. cuba blend kobis..dan minum air jusnya.
    titan recently posted..Hanya undi jika rasa aku layak untuk menang.My Profile

  10. x pernah try cara ni.lepas ni leh try.selalu
    rozuan recently posted..REVIEW FILEM PEE MAK | FILEM SERAM KOMEDI THAIMy Profile

  11. wow tempek macam tu jer ke, x pedih ka, hehhe
    Juan recently posted..Tawaran Menulis Artikel Perlancongan Malaysia di TouristMalaysia.comMy Profile

  12. dapat bayangkan pedihnya macam mana…dulu bard selalu gak kena ni..tapi letak garam..
    Mama I.A recently posted..[PERKONGSIAN] Rahsia Kulit CantikMy Profile

  13. guna petua ni lepas wife suggestkan. memang sangat berkesan, tapi sengsara pedih sangat maksima. tapi paling berkesan kot berbanding letak garam.

    nak lagi horror? letak air hirisan limau. :)
    mfadhlan recently posted..Tukar Nama Premis Kediaman-Puncak AlamMy Profile

  14. adus…bab pedih tu yg tak larat..huhuhu…tp boleh dicuba petua ni
    Alin Marlini recently posted..4 tahun yang lalu…My Profile

  15. Boleh cuba nanti.. thank you sharing..
    Bedak Arab recently posted..Testimoni Terkini Kebaikan Madu db AcaciaMy Profile

  16. Fuhh..pedih banyak tu….Kalau nak praktikkan utk diri sendiri ok,kalau untuk anak2..kesian juga ni…
    eyriqazz recently posted..Rezeki Berblogging Pasti Ada Jika Rajin BerusahaMy Profile

  17. ada .. cucuk2 pecahkan ulser tak sebelum tu ? ahaks … larikkkkkkkkkkkkk ~
    puanbee recently posted..MIVVA Beauty Box … Lagiiii !My Profile

  18. alhamdulillah. boleh try petua ni nanti kalau terkono mata ikan. nak try 1/2 jam pulak…heeeee
    Denaihati recently posted..Umrah Awal Ramadhan Untuk BloggerMy Profile

  19. biasa Sop letak garam
    boleh cuba juga nanti kalau kena,.,, hehehe
    Sop recently posted..Berus gigi yang betul untuk penjagaan gigi sempurnaMy Profile

  20. Ya Allah … kesiannya.

    hahah! nasihat guru MESTI dipatuhi.

    Terima kasih kak kongsi ilmu perubatan. :)
    Asyrof – Blogger Tanah Arab recently posted..Senarai Peserta Blogger Contest Tanah ArabMy Profile

  21. kalau saya minum air barli ajer. biasa esoknya terus baik ajer :)
    eliss recently posted..Breakfast @ Lontong Klang, Seksyen 7 Shah AlamMy Profile

  22. 15 minit jugak ke dok menitik-nitik air mata? Dah petua suruh 2-3 minit pegi buat sampai 15 minit watpe.. Hehe..
    Anarm recently posted..Hari Keluarga Al Ansar Group di Kalumpang ResortMy Profile

  23. hahahaha………… dah kata 2-3 minit, dia pi tempek 15 minit, tak ikut petua ..tu pasallah pasal
    Kujie recently posted..Kesan Sebuah Entri Blog Seorang Blogger Kepada Perusahaan HomestayMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation