Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut

Salam, alhamdulillah Ulser Mulut dah sembuh, syukur sangat-sangat, terima kasih pada Kak Kujie atas perkongsihan petua tersebut. terima kasih pada rakan-rakan semua yang sudi berkongsi petua dan kaedah merawat Ulser mulut/bibir ni, dan jom saya kongsikan Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut, macam mimpi jek sebab serta merta sembuh dan tak sakit, sekali lagi..macehhh KakJie.

Asam Keping

Google Img

Petuanya :-

  • Ambil Asam Keping sebesar duit syiling 5sen (agak-agak besarnya boleh cover kawasan ulser tu)
  • Basuh dahulu
  • Tempekken di kawasan ulser, maknanya tempek atas ulser tu dan biarkan 2-3 minit.

 

  • Peringatan!

Ianya pedih banyak hahahaa, boleh menitik-nitik air mata, tapi alhamdulillah hasilnya sangat berkesan, ulser jadi kecut dan tidak sakit sama sekali. percayalah!! saya sendiri sudah mencuba petua ini kelmarin. dan sekarang dah boleh makan macam-macam hihihi.

Oh ye, saya biarkan asam keping tu sampai 15 minit, sampai berkedut dan melecur dalam bibir hahaha, punyalah nak cepat sembuh kan..tapi dia bukan melecur macam kena api/air panas, dia jadi menggelupas, so ingat kata cikgu kat atas tu, 2-3 minit je, jangan nak derhaka kan petua ni heheeee.

- Time guna petua ni, rasanya “Sakit + Masam” hihihi

25 Comments on Petua Mujarab Sembuhkan Ulser Mulut

  1. Aishah
    December 26, 2013 at 2:10 pm (8 months ago)

    tgh sakit sangat ni da la kene kat blakang tepi lidah…sakit sangat..nk mkn pun ssh…blk koje kang nk try la petua ni…slalu letak garam je…tapi xsembuh2…

    Reply
  2. zura hushairi
    October 14, 2013 at 7:27 pm (11 months ago)

    Bru lps test…berdonyut2!!!

    Reply
  3. zura hushairi
    October 14, 2013 at 7:26 pm (11 months ago)

    Bru lps test.,berdonyut2!!!

    Reply
  4. syamila
    June 15, 2013 at 8:11 am (1 year ago)

    hmmm…tak pernah lagi cuba petua ni…nanti boleh cuba…

    biasa kalau kena ulser…sapu ubat tak pun tahan je sakit sampai sembuh….hehehhehe
    syamila recently posted..Hari JatuhMy Profile

    Reply
  5. Ikhwan Pauzi
    June 11, 2013 at 1:26 am (1 year ago)

    tak penah lagi kena ulser. boleh ler standby gini. tapi orang kata, guna garam lagi cepat sembuh + lagi sakit. hahaha
    Ikhwan Pauzi recently posted..SATURDAY DREAMSMy Profile

    Reply
    • Bedak Arab
      June 11, 2013 at 6:51 am (1 year ago)

      penah guna garam tapi memang sakit la.. tapi alhamdulilah cepat sembuh
      Bedak Arab recently posted..Apa itu VoIP?My Profile

      Reply
  6. mfadhlan
    June 10, 2013 at 4:06 pm (1 year ago)

    guna petua ni lepas wife suggestkan. memang sangat berkesan, tapi sengsara pedih sangat maksima. tapi paling berkesan kot berbanding letak garam.

    nak lagi horror? letak air hirisan limau. :)
    mfadhlan recently posted..Tukar Nama Premis Kediaman-Puncak AlamMy Profile

    Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge