Salam, menu breakfast pagi tadi, Penkek Vanilla, saje mencuba masak penkek menggunakan Pemanggang Ajaib yang saya beli tidak lama dulu, hasilnya penkeknya comel siap ada bentuk lagi, so takyah susah-susah nak bentukkan penkek tu hihihi.

penkek vanilla

Kannn comel je bentuknya, nak buat pun senang je penkek ni, macam penkek lain tu, tapi yang ni guna bahan apa yang ada dalam peti je heheee, nak resepi?? meh saya share kat bawah ni, kot ler ada yang teringin nak buat ^__^

penkek vanila

Mula-mula bancuh tepung gandum dengan sedikit air, susu penuh krim, vanilla setengah sudu, gula, semua tu saya agak-agak je hehee, biasalah masak suka main agak, tak reti nak main sukat-sukat ni, tak menjadi biasanya kalau sukat-sukat kehkehkeh.

penkek vanila

Tuangkan 1 senduk dalam pan tersebut, saya guna pemanggang ajaib…betul-betul ajaib hihihi

penkek vanila

Atas

penkek vanila

Bawah

Masak sekejap je pun, takde lama mana, yang pasti ianya tidak menggunakan minyak walaupun setitik nggee~

penkek vanilla

Cantik kan bentuknya hihihi

SONY DSC

Toppingkan pula dengan Susu Pekat Manis dan Mentega Kacang

penkek vanilla

Nyummm…Nyummm…

penkek vanilla

Habis licin…Aiman siap bawa bekal lagi, makan dengan kawan-kawan katanya, habis licin dia bawa balik bekas dari Sekolah Agama pagi tadi.

- Berjasa sungguh pemanggang ajaib tu :D