Penkek Vanilla Comel

Salam, menu breakfast pagi tadi, Penkek Vanilla, saje mencuba masak penkek menggunakan Pemanggang Ajaib yang saya beli tidak lama dulu, hasilnya penkeknya comel siap ada bentuk lagi, so takyah susah-susah nak bentukkan penkek tu hihihi.

penkek vanilla

Kannn comel je bentuknya, nak buat pun senang je penkek ni, macam penkek lain tu, tapi yang ni guna bahan apa yang ada dalam peti je heheee, nak resepi?? meh saya share kat bawah ni, kot ler ada yang teringin nak buat ^__^

penkek vanila

Mula-mula bancuh tepung gandum dengan sedikit air, susu penuh krim, vanilla setengah sudu, gula, semua tu saya agak-agak je hehee, biasalah masak suka main agak, tak reti nak main sukat-sukat ni, tak menjadi biasanya kalau sukat-sukat kehkehkeh.

penkek vanila

Tuangkan 1 senduk dalam pan tersebut, saya guna pemanggang ajaib…betul-betul ajaib hihihi

penkek vanila

Atas

penkek vanila

Bawah

Masak sekejap je pun, takde lama mana, yang pasti ianya tidak menggunakan minyak walaupun setitik nggee~

penkek vanilla

Cantik kan bentuknya hihihi

SONY DSC

Toppingkan pula dengan Susu Pekat Manis dan Mentega Kacang

penkek vanilla

Nyummm…Nyummm…

penkek vanilla

Habis licin…Aiman siap bawa bekal lagi, makan dengan kawan-kawan katanya, habis licin dia bawa balik bekas dari Sekolah Agama pagi tadi.

- Berjasa sungguh pemanggang ajaib tu :D

29 Comments on Penkek Vanilla Comel

  1. akubiomed
    March 22, 2013 at 9:12 am (1 year ago)

    Memang cantik pan kek yang dihasilkan sekata.

    Reply
  2. Hafizul
    March 19, 2013 at 10:32 am (1 year ago)

    hahahahaha…untung juga ada bentuk mcam pemanggang ajaib tu..aikkk mana irfan?tak ganggu ibu dia buat kuih ke?hehe
    Hafizul recently posted..Pendapatan Kelima Dari JobdirumahMy Profile

    Reply
  3. ciklaili.com
    March 14, 2013 at 11:15 pm (1 year ago)

    sedapnya..memang nampak cantik guna pemanggang ajaib.

    Reply
  4. Wan Fauzi™
    March 14, 2013 at 7:24 pm (1 year ago)

    sedapnye kak… lama dah tak makan penkek…

    Reply
  5. Azie
    March 14, 2013 at 3:21 pm (1 year ago)

    Ajaibnya!, Mak Azie buat bakar n kukus jer. nanti suruh dia buat kuih pula. pos sekeping kat email pancake ni huhuu. terliur sgt2.
    Azie recently posted..Ayam Goreng Ranggup HomemadeMy Profile

    Reply
    • yanmie
      March 14, 2013 at 3:13 pm (1 year ago)

      Alamak….alamak…durian..sedapnyeee…hahhaaa teringin durian pulak, tak tau dah boleh makan durian ke tak :D
      yanmie recently posted..Penkek Vanilla ComelMy Profile

      Reply
    • yanmie
      March 14, 2013 at 3:06 pm (1 year ago)

      IMA, macam2 boleh buat dengan pemanggang ni, ada yang pernah buat kek dengan pemanggang ni, nanti nak try buat cheesecake tengok jadi ke tak hehee :D
      yanmie recently posted..Penkek Vanilla ComelMy Profile

      Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge