Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Salam, hiks ok baru nak rajin up entry Percutian Ke Pulau Langkawi, kali ni entry Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah ni, ini kes sebab nak clearkan memori kad kikiki, ok layan jom!

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Kota Mahsuri

Oh saya suka sangat dengan lukisan mural kat atas tu, reka bentuk dan landskap kat sini pun sangat menarik, ini kali ke 2 saya datang ke sini, kali pertama semasa saya dan suami honeymoon di Langkawi ni, time tu tak cantik macam ni, biasa-biasa aje, sekarang ni memang dah banyak yang berubah dan membangun, kagum!

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Beli Tiket, tak mahal pun tiketnya, ringit2 je, lupa pulak saya berapa harga tiket huhuhu, tapi kalau tunjuk MyKad memang dapat harga  1Malaysia.

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Masuk je kat dalam, ada persembahan cak lempong, sambil-sambil berjalan kedalam lagi layan lukisan Mahsuri kat dinding, dan nak tahu kat dalam ni pun ada kedai-kedai yang menjual cenderahati, perhiasan dan pakaian khas buah tangan dari langkawi, so apa lagi memang pulun ler beli baju untuk anak-anak dan juga fridge magnet ^__^.

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Telaga Mahsuri

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Makam Mahsuri, dalam Muzium ada tayangan cerita tentang Mahsuri tetapi tidak dibenarkan untuk merakamkan video ataupun mengambil gambar.

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Pelbagai jenis rumah pada zaman Mahsuri

Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah

Ni dah nak balik, jumpa pulak dengan pokok pisang yang mengkagumkan ni ^__^

 – Pelbagai cerita tentang Lagenda Mahsuri, mana satu yang betul pun saya tak pasti.

About yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at [email protected] , thank you :)

View all posts by yanmie

18 Comments on “Jalan-jalan Ke Makam Mahsuri Langkawi Kedah”

    1. Fridge magnet dah tempek semua kat peti heheee

      ha’ah ada problem, mati kutu nak perbetul, penat huhuhu…baru antar tiket kat andy bailey -..-“

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge