Salam, macam biasa ada je makanan yang teringin nak dimakan, salah satunya iaitu Kuih Bingka Ubi, yang ni pun jenuh juga suami nak cari, 1 pasar ramadan klang dia cari tapi tak jumpa wuwuwuwu~

kuih bingka ubi

Dan syukur alhamdulillah akhirnya dapat juga merasa Kuih Bingka Ubi ni, tu pun cari kat Shah Alam, giler jauh suami pi cari, suami kata kat pasar ramadan Stadium Shah Alam tu ada 1 gerai aje yang jual Kuih Bingka Ubi ni, tu pun nasib-nasib ada banyak tu, alhamdulillah rezeki kan.

Ingat kalau tak jumpa juga kuih kuih bingka ubi ni, cadangnya nak buat aje sendiri, tapi tulah kalau buatpun belum tentu kuih bingka ubi ni menjadi, kan dan penat dan membazir tu, nasiblah jumpa, syukur alhamdulillah.

- Suami kata, kemain senyum lebar dapat makan Kuih Bingka Ubi ni ^___^

 

11 Thoughts on “Kuih Bingka Ubi

  1. xberapa minat..sbb jrg mkn dr kecik.huhu
    Ekspresi Ruang recently posted..Nettleton 198 Oleh SAOTA: Kediaman 7 Tingkat Di Lereng Bukit Cape TownMy Profile

  2. argh! kueh ni paling x suka.. pahit.haha

  3. Kena pergi terjah bazar ramadhan petang ni cari kuih ni…sodappp….haha
    Hafizul recently posted..Blog Review : 1 Hari 1 BlogMy Profile

  4. Di tempat sy banyak kak , pelik di klang tk banyak haa..

    apa pun nasib baik dah dapat
    puanbee recently posted..Teknologi dalam rumahtanggaMy Profile

  5. hehe kesian plk :)
    biasa la mengidam kan sis..

  6. dak uhh kuih bingka..kalau kat kelate byk rasanya ni :)
    Shahrul recently posted..Perbelanjaan di Bulan RamadhanMy Profile

  7. Antara kuih kegemaran saya juga tuh. :-)
    akubiomed recently posted..Wordless Wednesday – # FebrileMy Profile

    • Samalah saya juga, kalau kat Sabah ada kuih Bingka Jagung, sedap sangat, dia balut dengan kulit jagung, rasanya lemak dan penuh dengan jagung hancur, makan yang tu sama macam makan jagung, tak terasa tepungnye, haishhhh teringin sudah aiyoooo
      yanmie recently posted..Kuih Bingka UbiMy Profile

  8. memang sodap tapi susah pulak nak dapat.
    Denaihati recently posted..Senarai Syarikat Pelaburan tidak sah di MalaysiaMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation