Kuih Bingka Ubi

Salam, macam biasa ada je makanan yang teringin nak dimakan, salah satunya iaitu Kuih Bingka Ubi, yang ni pun jenuh juga suami nak cari, 1 pasar ramadan klang dia cari tapi tak jumpa wuwuwuwu~

kuih bingka ubi

Dan syukur alhamdulillah akhirnya dapat juga merasa Kuih Bingka Ubi ni, tu pun cari kat Shah Alam, giler jauh suami pi cari, suami kata kat pasar ramadan Stadium Shah Alam tu ada 1 gerai aje yang jual Kuih Bingka Ubi ni, tu pun nasib-nasib ada banyak tu, alhamdulillah rezeki kan.

Ingat kalau tak jumpa juga kuih kuih bingka ubi ni, cadangnya nak buat aje sendiri, tapi tulah kalau buatpun belum tentu kuih bingka ubi ni menjadi, kan dan penat dan membazir tu, nasiblah jumpa, syukur alhamdulillah.

- Suami kata, kemain senyum lebar dapat makan Kuih Bingka Ubi ni ^___^

 

11 Comments on Kuih Bingka Ubi

  1. Oh! budu
    August 5, 2012 at 5:46 pm (2 years ago)

    argh! kueh ni paling x suka.. pahit.haha

    Reply
  2. sara
    August 3, 2012 at 9:28 am (2 years ago)

    hehe kesian plk :)
    biasa la mengidam kan sis..

    Reply
    • yanmie
      August 2, 2012 at 5:39 pm (2 years ago)

      Oh yeker? bestnya, kat sini memang susah nak jumpa.
      yanmie recently posted..Kuih Bingka UbiMy Profile

      Reply
    • yanmie
      August 2, 2012 at 4:18 pm (2 years ago)

      Samalah saya juga, kalau kat Sabah ada kuih Bingka Jagung, sedap sangat, dia balut dengan kulit jagung, rasanya lemak dan penuh dengan jagung hancur, makan yang tu sama macam makan jagung, tak terasa tepungnye, haishhhh teringin sudah aiyoooo
      yanmie recently posted..Kuih Bingka UbiMy Profile

      Reply
    • yanmie
      August 2, 2012 at 4:17 pm (2 years ago)

      Betul tu memang susah nak cari sekarang ni.
      yanmie recently posted..Kuih Bingka UbiMy Profile

      Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge