Blog SuperMak


Salam, masih tentang percutian di Melaka, memang banyak gambar nak share ni, maklumlah tak nak terlepas mencatatkan perjalanan percutian sepanjang disini, kali ni cerita tentang Melaka River Cruise, sebelum ni tengok kat TV dan Internet serta melalui pembacaan sejarah sahaja, kali ni datang sendiri ke sini.

melaka river cruise

Jeti tempat mengambil dan menurunkan penumpang, tapi kami tak sempat nak naik feri sebab kesuntukan masa, banyak tempat nak pergi, lagi pulak time ni ada rasa mabuk-mabuk sikit, tak boleh nak bau air sungai tu heheee.

melaka river cruise

Cantik betul view disekelilingnya, ada Hotel Del Rio kalau tak silap namanya, betul2 menghadap dan tepi Sungai Melaka tu, cantik sangat hotel tu, duk kat sini ala-ala macam kat Venice :D

melaka river cruise

Yan ni kami ingat nak pergi beli tiket feri, nak rasa sendiri macam mana bestnya naik feri di Sungai Melaka, tapi tak jadi sebabkan masa suntuk plus saya tak berapa nak teringin, mabuk ekekeke.

Harga Tiket Melaka River Cruise

  •  Dewasa : RM 20.00
  • Kanak-kanak : RM 10.00

- Gambar snap dari iPhone 4S, dah malas usung DSLR :D

60 Thoughts on “Melaka River Cruise

  1. jom naik river cruise…. (=_=)
    klANA recently posted..Tempat Menarik Di Melaka – River CruiseMy Profile

  2. kualiti gambar ni pun boleh tahan jugak kak..
    Mus recently posted..Cawangan Baru McDonald’s Jalan Sulaman Bakal DibukaMy Profile

  3. kalau naik malam mesti lagi cantik kan.dgn lampu2 semua.
    rozuan recently posted..WORDLESS WEDNESDAY | GAMBAR MENARIK PERHIMPUNAN BERSIH 3.0My Profile

  4. Melaka mmg mendapat jolokan Venice Malaysia. kalau Venice Asia, ada di Macau. huhu
    Ekspresi Ruang recently posted..Wordless Wednesday #40My Profile

  5. uihh..ini kat mane pulak??mungkin tak cam sbb harituh pergi waktu malam..
    akhiyy recently posted..Bersih 3.0 Di Seluruh NegaraMy Profile

  6. sekarang ni rivercruise dah boleh jd bisnes bagus. Pantang ada sungai atau laut. Ada je rivercruise. Tapi tak teringin lagi nak naik mana-mana rivercruise walaupun kat jb ni ada dua tiga km je dari rumah saya. kat kampung saya di muo pun ada juga. Cuma sekali je naik dulu masa kat thailand sbb dlm tu ada restoran. 2 jam pusing2 sungai chopraya
    Norasikin recently posted..Pertandingan Pengomen Tegar Blog Ronaldmohoni.com Mei 2012My Profile

  7. Xde rezeki nak naik ye. Mungkin next time datang naik dgn new baby…hee

  8. Bila la nak boleh pergi melancong ni, beli domain travelblog.my bukan main lagi tapi tak jalan pun huhu
    Harian Post recently posted..Video Perkahwinan Fasha Sandha Dan Rizal AshramMy Profile

  9. Tak naik bot? Kalau waktu malam memang cantik. Tahun lepas saya sudah pergi bersama keluarga.
    akubiomed recently posted..Wordless Wednesday – #KerumunMy Profile

  10. rindu kat melaka plak…rasa nak balik jer sekarang..
    ejam recently posted..TF Value Mart Cawangan Temerloh Kini DibukaMy Profile

  11. eh bila ke Melaka,saya baru balik Ahad lepas buat persembahan kat Mydin MITC Ayer Keroh
    Zarul Umbrella recently posted..Malaysia International Tourism Bloggers Conference and Award – UpdateMy Profile

  12. Cantiknya.. dah lama x pergi melaka..
    Nurul recently posted..Wordless Wednesday : Apa sudah Jadi??My Profile

  13. Dapat naik lagi best akak, Azie naik time berhoneymoon tempoh hari.

  14. Melaka dah byk berubah dulu sungai tu kotor (1996)
    azmanisma recently posted..Ketika Nak Hujan!My Profile

  15. Gambar ni diambil menggunakan iphone ke????betul ke ni???cantik sgt….
    hafizul recently posted..Anda Tengok Mesti TersenyumMy Profile

  16. kak sya naik feri tu kan….tahan mata je sbb mengantuk yg amat…he3

  17. Cantik gak gambar iphone4s nih kak , boleh cuba nanti ni , melaka tk pernah jejalan lagi pergi atas urusan penting saja
    puanbee recently posted..Tunai janjiMy Profile

  18. alia on May 2, 2012 at 3:37 pm said:

    xdela mahal sgt.blh la pegi nnt..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation