Daging Goreng Kicap

Salam, heheeee dalam pada tak sihat ni kan sempat lagi nak buat itu ini, degil betul tak reti nak berehat, apa boleh buat, kalau rehat lagi rasa sakit sebab takde aktiviti langsung ekeke, layan saya masak Daging Goreng Kicap hikhik.

Daging Goreng Kicap

Daging goreng kicap, nak buat berkuah pun boleh, tapi saya suka yang kering-kering, yang bestnya daging tu tak liat pun, budak-budak twitter hari tu ada datang makan kat rumah, siap ada yang nak menapau tapi malu nak cakap hahaha, korang ni nakal betul hiks!

Daging Goreng Kicap

Hoyeahhh makan dengan  nasi panas-panas memang terangkat, saya makan daging tu sikit dengan Magic Rice, sebab masih dalam Projek Besar saya lagi, takleh nak makan banyak-banyak ihikkkksss.

- Nak resepi kat SINI

30 Comments on Daging Goreng Kicap

  1. titan
    February 15, 2012 at 11:28 pm (3 years ago)

    macam sedap aje. nak sepinggan. leh??
    titan recently posted..Ya. Gua Tahu..My Profile

    Reply
  2. Juan
    February 15, 2012 at 12:39 am (3 years ago)

    daging masak kicap ni memang kegemaran saya tapi dengan syarat ia mestilah panas, hehe
    Juan recently posted..Ahmed Deedat – The ChoiceMy Profile

    Reply
  3. akubiomed
    February 14, 2012 at 7:10 pm (3 years ago)

    Kalau saya pula suka Daging masak kicap yang berkuah dan diletakkan kacang Peas.

    Reply
  4. Zarul Umbrella
    February 14, 2012 at 2:30 pm (3 years ago)

    wah sedapnyer..suka yg kering2 tambah pulak ada cili hijau tu perghh
    Zarul Umbrella recently posted..My Fevret….My Profile

    Reply
    • yanmie
      February 14, 2012 at 3:05 pm (3 years ago)

      betul tu, kakyan ni kurang makanan yang berkuah, suka kering2, makan daging tu sambil gigit cili padi tu perghhhhh sedap, nak2 pulak nasik panas2 lagi hehee :D
      yanmie recently posted..Dah Pandai Main Basikal 2 RodaMy Profile

      Reply
    • yanmie
      February 14, 2012 at 3:04 pm (3 years ago)

      Heheee insyaallah ada rezeki nanti buat makan2 macam tahun2 lepas :D

      Reply
    • yanmie
      February 14, 2012 at 3:03 pm (3 years ago)

      potong ikut urat lepas tu perap 30 minit ke 1 jam, perap dengan gula dan garam, lepas tu basuh2 dan masak sampai empuk, biasanya tak amik masa yang lama sebab dah perap tu yang lembut tu.

      tak perlu letak garam dah sebab bila masak daging tu dia dah ada rasa juicy kat daging tu, rasa dah sebati, xperlukan perasa dah, tinggal lagi letak kicap je, dan cili padi kalau suka.
      yanmie recently posted..Dah Pandai Main Basikal 2 RodaMy Profile

      Reply
        • yanmie
          February 14, 2012 at 4:11 pm (3 years ago)

          cubalah buat tuk mak ayah eheheee, diorang masih kat rumah tu kan?

          Reply
          • azie
            February 14, 2012 at 4:16 pm (3 years ago)

            Mak Kat Umah Abg Own Dah…. Semalam balik dari kerja g Putrajaya hantar mak n ayah, Abg Own Oustation…
            azie recently posted..Menara Taming Sari, MelakaMy Profile

            Reply
            • yanmie
              February 14, 2012 at 4:23 pm (3 years ago)

              oh gituuuu, ingat masih kat sana.

              Reply
    • yanmie
      February 14, 2012 at 11:35 am (3 years ago)

      geram sebab post gambar makanan ke geram nak makan hahahahahaha :D
      yanmie recently posted..Daging Goreng KicapMy Profile

      Reply
        • yanmie
          February 14, 2012 at 11:38 am (3 years ago)

          hahahhaa takpe nanti cari daging kicap, tapi kalau kat kedai memang susah nak cari daging yang lembut, selalu kalau makan kat luar kalau amik daging mesti liat :P
          yanmie recently posted..Daging Goreng KicapMy Profile

          Reply
            • yanmie
              February 14, 2012 at 11:44 am (3 years ago)

              So far tak pernah pilih-pilih pun daging part mana, potong ikut urat lepas tu perap 30 minit ke 1 jam, perap dengan gula dan garam, lepas tu basuh2 dan masak sampai empuk, biasanya tak amik masa yang lama sebab dah perap tu yang lembut tu.

              tak perlu letak garam dah sebab bila masak daging tu dia dah ada rasa juicy kat daging tu, rasa dah sebati, xperlukan perasa dah, tinggal lagi letak kicap je, dan cili padi kalau suka.

              sekian heheee :D
              yanmie recently posted..Daging Goreng KicapMy Profile

              Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge