Salam, heee hari nie layan secara Marathon Sinetron Nada Cinta Di Astro Ria yang telahpun mula ditayangkan pada 27 september 2011 yang lepas, boleh tahan juga sinetron nie macam best juga, yang penting ada Randy Pangalila hero utama Nada Cinta di samping pelakon yang lain seperti Mikha Tembayong, Luna Maya dan ramai lagi, dengar OST Nada Cinta pun best heeee

nada cinta

Jangan lupa ye waktu siarannya macam biasa setiap hari isnin-khamis di Astro Ria, selalunya time nie saya layan Drama Soffiya TV3 Di Slot Akasia, saya cuma menonton sinetron tersebut pada siaran ulangan sahaja kehkehkeh, takpun time marathon hari sabtu.

Layan Sinopsis Nada Cinta

Faris adalah ana orang kaya menjalinkan hubungan cinta dengan Rina (lakonan Dewi Sandra) seorang guru muzik dari sebuah keluarga yang sederhana. Hubungan cinta mereka ditentang oleh Tirta ayah Faris. Faris dan Rina dipisahkan, Faris dipaksa berkahwin dengan Nia.

Rina rupanya hamil (hubungan dengan Faris) dan melahirkan anak perempuan, yang kemudiannya diculik oleh Nia dan dihantar ke rumah anak yatim.

Selepas 17 tahun Nada ( anak perempuan Rina) yang dibuang Nia kini sudah dewasa dan menjadi remaja yang sangat cantik dan sukakan muzik. Nada menyimpan hasrat nak bertemu ibu dan bapanya yang tak pernah dia ketahui berada di mana, dia kemudian lari ke Jakarta.

Di Jakarta dia telah terlibat dalam kemalangan dan nyaris dilanggar keretapi, tapi diselamatkan oleh Rina. Pertemuan itu tidak berjaya membuatkan mereka bersatu kembali. Nada membawa haluan sendiri hingga bertemu dengan 3 orang jalanan, mereka membuka warung di depan sebuah sekolah mewah tempat anak anak orang kaya. Kebetulan Rina mengajar muzik di sekolah tu.

Rina dan Nada kembali rapat dan masing masing sukakan muzik. Nada mempunyai suara yang merdu. Di sekolah tu ada Ricky (lakonan Randy Pangalila) seorang pelajar yang kacak dan menjadi tumpuan di sekolah. Ricky terpesona dengan suara merdu Nada.

Rasty kekasih Ricky mulai cemburu melihat Ricky memberi tumpuan kepada Nada, Rasty cuba sedaya upaya nak menyingkirkan Nada dari sisi Ricky.

Rasty rupanya anak Faris dan Nia. Adakah Rasty dan Nada merebutkan cinta Ricky seperti kedua ibu bapa mereka dulu? Atau akankah ini membuat Faris kembali kepada Rina? nantikan kesudahan dan episod akhir Nada Cinta di Astro.

Sumber : Nurizspace.com

 

OST Nada Cinta

.

Nada nada cinta ini terangkai dari hatiku
Dulu tak pernah terpikir mengalir seperti ini

Kamu takkan bisa menahan semua rasa
Katakan katakan katakan saja yang ada di hatimu

Coba cobalah kau lihat kau lihat diriku
Coba cobalah kau dengar kau dengar suaraku (ulang )

Kamu takkan bisa menahan semua rasa
nada-nada cinta!

 

- Naaa..naaa..naaa..nada cinta ^_____^

23 Thoughts on “Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta

  1. Oooo kalau cerita nada gak istri sy paling la suka mngadap depan tv tu..cerita blum lg brmula dh ada skat tv….best la cerita ni.

  2. NADA CINTA i love u

  3. terbaekkkkkkkkkkkk!!!

  4. Funny Pictures Images on October 24, 2011 at 8:13 pm said:

    Memang best la ni sinetron Nada Cinta, :)
    Funny Pictures Images recently posted..Stupid MonkeyMy Profile

  5. qinok .. on October 21, 2011 at 12:44 pm said:

    suka crita ni .. hehehee.. kdang2 geram jga ngan nada cinta ni .. hehehe …

  6. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/J8fPG8Wg via @yanmie

  7. alahai…pendeknya skirt diorang tu.tak cukup kain ke? :p
    Pacifista recently posted..Selamat Ulang Tahun Perkahwinan, PacifistaMy Profile

  8. xberapa layan sgt sinetron ni. bibik saya layan la kot. tp ni citer mcm remaja2. huhu
    Ekspresi Ruang recently posted..Jonathan Ive: Legasi Rekaan Hebat Apple Bukan Di Tangan Steve JobsMy Profile

  9. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/AvoBG4xU via @yanmie

  10. RT @yanmie -> Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/I2rYqWRM

  11. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/QCTRVIme via @yanmie

  12. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/Yr97JJdJ by @yanmie

  13. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/1XmHXaNE RT: @yanmie

  14. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/51oEvEb5 via @yanmie

  15. cerita indon kurang sikit..but orng rumah sllu tengok ni..
    AnjungMaya recently posted..Pelajar Malaysia Dikelar Di MesirMy Profile

  16. RT @yanmie -> Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/W7gqDvDC

  17. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/Y17kneVt by @yanmie

  18. Nada Cinta Di Astro Ria & OST Nada Cinta http://t.co/xS7htbYj via @yanmie

  19. selalu jugak tengok kak.. tk sempat update kat blog hehee
    puanbee recently posted..Nak Tergelak Pun Ada Tengok Aksi Anak-AnakMy Profile

  20. suka jugak tengok cerita nih. tengok waktu petang, hari biasa takde nak lepak-lepak dah.

  21. cter ni ada Luna Maya.. huhu
    Fakarepain recently posted..24 APRIL 2013 : PARLIMEN WAJIB DIBUBARMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation