Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1432H/2011M – Bulan Puasa 2011

Salam, lebih kurang tinggal sebulan saja lagikan kita akan berpuasa, tak sabar rasanya nak menyambut bulan ramadhan ini, bulan yang penuh dengan keberkatan, dan Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia telahpun mengeluarkan senarai rasmi tarikh mencerap anak bulan bagi tahun 2011, meh tengok bilakan Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan – Bulan Puasa 2011.

melihat anak bulan

- Tarikh mencerap anak bulan Ramadan untuk penetapan tarikh awal puasa 2011 pada 31 Julai 2011

- Tarikh mencerap anak bulan Syawal untuk penetapan tarikh Hari Raya Aidilfitri 2011 pada 29 Ogos 2011

Sumber : Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia

Berdasarkan kalendar islam 1432H/2011M yang telah dikeluarkan juga, tarikh awal puasa atau 1 ramadan diramalkan pada 1 Ogos 2011 manakala tarikh 1 syawal pula bersamaan 30 Ogos 2011.

- Tak sabar nak menyambut bulan ramadan -..-

27 Comments on Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1432H/2011M – Bulan Puasa 2011

  1. shamsuri
    July 16, 2011 at 3:28 pm (3 years ago)

    salam;;;[[[ wah]]] alangkah seronoknya berpuasa di bulan barakhah ini semoga di bulan yang mulia ini ……. dapat mendekatkan diri kita kepada yang MAHA ESA INSYAALLAH

    Reply
  2. akubiomed
    July 2, 2011 at 1:05 am (3 years ago)

    Pemegang Mohor DiRaja didalam gambar entri tidak lagi akan mengistiharkan tarikh mula berpuasa bagi tahun 2011 kerana telah bersara dan tugasnya telah diambil penganti baru.

    Reply
  3. Hamzah Mohji
    July 1, 2011 at 9:05 am (3 years ago)

    :cool: Insyallah tahun ini kita dipanjang umur untuk menunaikan tuntutan agama, walaupun kedua orang tua dah tiada lagi didunia ini aku tetap tabah menghadapi dugaan mu ya tuhan aku tetap bersyukur dengan pemberian mu

    Reply
    • yanmie
      June 30, 2011 at 7:07 pm (3 years ago)

      puasa nak makan banyak?? :lol:

      Reply
  4. puanbee
    June 30, 2011 at 4:59 pm (3 years ago)

    akk nak share .. nanti sy bg backlink yer.. boleh tk ? :idea:
    puanbee recently posted..Anak Pun PandaiMy Profile

    Reply
    • yanmie
      June 30, 2011 at 5:21 pm (3 years ago)

      boleh bee, xde masalah :mrgreen:

      Reply
  5. Ali ridha
    June 30, 2011 at 4:25 pm (3 years ago)

    siapa pula nak tengok anak
    bulan tahun ni…kan dah tukar
    orang.
    Ali ridha recently posted..Aku seorang bloggerMy Profile

    Reply
  6. hairul azni
    June 30, 2011 at 2:43 pm (3 years ago)

    tahun ni merupakan antara tahun yang paling bermakna nak sambut ramadhan..pertama kali nak merasa pengalaman bersahur dan berbuka puasa di rumah baru…dan yg penting, rumah sendiri..
    hairul azni recently posted..Taufan kesibukan melanda.My Profile

    Reply
  7. Amir
    June 30, 2011 at 1:55 pm (3 years ago)

    RT @WhiteMerpati: Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1432H/2011M – Bulan Puasa 2011 http://bit.ly/iQsZOt (via @yanmie)

    Reply
    • yanmie
      June 30, 2011 at 1:40 pm (3 years ago)

      mmg semangat, td gigih menggoogle, dh tau nie so nk kingsi dgn readers :lol:

      Reply

Leave a Reply

CommentLuv badge