Blog SuperMak


Salam, lebih kurang tinggal sebulan saja lagikan kita akan berpuasa, tak sabar rasanya nak menyambut bulan ramadhan ini, bulan yang penuh dengan keberkatan, dan Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia telahpun mengeluarkan senarai rasmi tarikh mencerap anak bulan bagi tahun 2011, meh tengok bilakan Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan – Bulan Puasa 2011.

melihat anak bulan

- Tarikh mencerap anak bulan Ramadan untuk penetapan tarikh awal puasa 2011 pada 31 Julai 2011

- Tarikh mencerap anak bulan Syawal untuk penetapan tarikh Hari Raya Aidilfitri 2011 pada 29 Ogos 2011

Sumber : Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia

Berdasarkan kalendar islam 1432H/2011M yang telah dikeluarkan juga, tarikh awal puasa atau 1 ramadan diramalkan pada 1 Ogos 2011 manakala tarikh 1 syawal pula bersamaan 30 Ogos 2011.

- Tak sabar nak menyambut bulan ramadan -..-

27 Thoughts on “Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1432H/2011M – Bulan Puasa 2011

  1. shamsuri on July 16, 2011 at 3:28 pm said:

    salam;;;[[[ wah]]] alangkah seronoknya berpuasa di bulan barakhah ini semoga di bulan yang mulia ini ……. dapat mendekatkan diri kita kepada yang MAHA ESA INSYAALLAH

  2. sekejap je ek dah nak masuk ramadhan.rasa macam baru je semalam sambut raya aidilfitri.huhu…
    Pacifista – X recently posted..Insentif Tunai Untuk Trafik @ DenaihatiMy Profile

  3. Pemegang Mohor DiRaja didalam gambar entri tidak lagi akan mengistiharkan tarikh mula berpuasa bagi tahun 2011 kerana telah bersara dan tugasnya telah diambil penganti baru.

  4. tahun puasa sebulan kat rumah.. dah 4 tahun puasa separuh kat UIAM, separuh lagi kat rumah.. :mrgreen:
    Izwan recently posted..SEO Contest – Tip Blogging TerbaikMy Profile

  5. hehe..tiap-tiap tahun tengok anak bulan.. :mrgreen:
    titan recently posted..Komisen ke 78 dari TNXMy Profile

  6. Hamzah Mohji on July 1, 2011 at 9:05 am said:

    :cool: Insyallah tahun ini kita dipanjang umur untuk menunaikan tuntutan agama, walaupun kedua orang tua dah tiada lagi didunia ini aku tetap tabah menghadapi dugaan mu ya tuhan aku tetap bersyukur dengan pemberian mu

  7. HILAL ialah nama arab untuk anak bulan.. :mrgreen:
    lAl recently posted..Wanita tak patut pegang jawatan tertinggi TENTERA.My Profile

  8. Ikhwan Pauzi on June 30, 2011 at 5:25 pm said:

    tak sabarnya ! makan banyak. haha
    Ikhwan Pauzi recently posted..How to wear a tie while you hungry.My Profile

  9. akk nak share .. nanti sy bg backlink yer.. boleh tk ? :idea:
    puanbee recently posted..Anak Pun PandaiMy Profile

  10. waktu melihat HILAL..ahaha :mrgreen:
    lAl recently posted..Wanita tak patut pegang jawatan tertinggi TENTERA.My Profile

  11. siapa pula nak tengok anak
    bulan tahun ni…kan dah tukar
    orang.
    Ali ridha recently posted..Aku seorang bloggerMy Profile

  12. Dah terasa bahang nak puasa nie.. Mana belom bayar cepat2 ler bayar :P
    ProfHariz recently posted..Lirik Meet Uncle Hussain ft. Hazama – PokokMy Profile

  13. tahun ni merupakan antara tahun yang paling bermakna nak sambut ramadhan..pertama kali nak merasa pengalaman bersahur dan berbuka puasa di rumah baru…dan yg penting, rumah sendiri..
    hairul azni recently posted..Taufan kesibukan melanda.My Profile

  14. Amir on June 30, 2011 at 1:55 pm said:

    RT @WhiteMerpati: Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1432H/2011M – Bulan Puasa 2011 http://bit.ly/iQsZOt (via @yanmie)

  15. :mrgreen: semangat yan update hehe. tgl 1 bln jek lagi nak puasa
    fara recently posted..What’s Your Name Again? Megatron!!My Profile

  16. Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadhan 1432H/2011M – Bulan Puasa 2011 http://bit.ly/iQsZOt (via @yanmie)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation