Kedai Rakyat 1Malaysia

Salam, semalam tengok berita tv3 yang mana melaporkan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam (rabu) telah  melancarkan Kedai Rakyat 1Malaysia.

kedai rakyat 1malaysia

Kedai Rakyat 1Malaysia ini diuruskan oleh Mydin Mohamed Holdings Bhd yang terletak di Stesen LRT Kelana Jaya, umum tahu bahawa barangan di Mydin sangat murah berbanding harga di tempat lain, begitu juga dengan Kedai Rakyat 1 Malaysia ini yang mana berkonsepkan pasar mini yang menjual pelbagai jenis barangan keperluan asas tanpa jenama, ianya dijual pada harga yang berpatutan.

kedai rakyat

Setakat ini setahu Yan, baru ada 1 Kedai Rakyat 1Malaysia nie, rasanya bagus jugak kalau ada banyak cawangan, tidaklah orang tertumpu hanya pergi ke satu tempat tu sahaja…kikiki selamat membeli belah -..-

*Sumber gambar Malaysiakini.com

- kalau ada kat bandar puteri klang kan best!

 

74 thoughts on “Kedai Rakyat 1Malaysia

  1. Rajais
    Saya berminat untuk buka kedai 1malaysia.masaalah nya saya tidak tahu
    Cara untuk memohon.
    Saya berharap ada orang yang dapat membantu saya.hubungi saya .0103600032.

  2. Saya perniaga lecillan…nak menggung 5 orang anak. saya nak besarkan perniagaan saya tapi susah sungguh nak buat pinjaman.

    syarat terlalu ketat.. kalau dapat bagi barang keperluan seperti mesin kasut dan peralatannya sudah cukup bagi saya. kerana saya mahir dalam pembuatan kasut kulit wanita dan lelaki.

    banyak tempahan saya terima tapi biasa lah perniaga tegar cam saya kerajaan pun tak bantu.

    kalau ada apa sumber2 dari badan kerajaan yanag boleh bantu.. hubungi saya sharifali.enterprise@gmail.com

    terima kasih…saya nak jadikan satru kedai kasut jenama 1 malaysia

  3. sya ingin mula perniagaan..tpi xthu perniagaan apa yg nk mulakn…sya ingin buka kedai 1MALAYSIA di gua musang kelantan…tpi xthu apa syarat-syarat yg prlu ada…blh bntu sy untuk kerjaya ni x????

  4. saya berminat untuk buka kedai rakyat 1 malaysia,masaalahnye saye tidak tahu cara untuk memohon,,saya berharap ade orang yang dapat membantu saya,bagi sesiapa yang dapat membantu boleh menghubungi saya atau sms di nombor +60177222916/+60127445534

  5. saya berminat nak buka kedai 1malaysia di sibu sarawak, dan kuala lumpur/ petaling jaya. apa kah cara2nya

    terima kasih

    zaito

  6. Bagaimana memohon kedai malaysia rakyat 1 malasia,saya ada modal modal untuk membuka kedai seperti kedai 1 rakyat tapi saya tak pasti bagai mana dan apakah syaratnya dan contact siapa.sesiapa di sini boleh bagi cadagan.terimakasiah.

  7. KAT KCH TAK ADER LG LA KR1M…….SAYA SANGAT BERMINAT……YANG TAHU PROSES / SUMBER TOLONG K……

    01115287127

  8. saya berminat untuk membuka KR1M di Perak. Saya ingin tahu cara untuk memohon, syarat2nye & berapa modal yang diperlukan?
    Terima Kasih…..

  9. Kepada siapa yang berkenaan,

    Saya nak tahu macam-mana nak memohon untuk membuka kedai rakyat 1Malaysia di Tuaran Sabah.Saya seorang bumiputra dan mempunya kedai baru di Laya-laya Tuaran.Saya berharap kerajaan BN dapat membantu rakyat, Sabah.

  10. Salam..saya nak tanya ada tak kedai rakyat ni kat gua musang..saya ada premis di hadapan hospital baru bandar baru gua musang n saya berminat nak buka kedai ni..how’s the procedure?

  11. salam,

    saya nak tanya mcm nak jadi ahli buka kedai 1 malaysia tapi saya tiada budjet atau selainya cuma lokasi ader ler..

  12. ble sy th lokasi kedai 1 m’sia kt kuantan kt mana?selain kt mydin….tlg ar sy nk tahu sangat….boleh sy meningkatkan ekonomi keluarga sy…pendapatan kami tak seberapa memandangkan ramai..org di perkampungan ini berkerja sebagai nelayan…harap dapat membantu…..

  13. Salam.alhamdulllah kedai utk rakyat dh mula diperbesarkan sluruh ngra..kdai makan 1malaysia dan kedai runcit 1malaysia.satu nikmat yg tidak trhgga.

  14. saya de kedai runcit…tapi saya di tekan oleh pembekal barang…dan di tindas…saya nak tanya bolehkah kedai saya mendapatkan barang-barang kedai 1 malaysia…harap dapat tolong…

  15. Salam, nak tanya sikit…kat JB tk de ke kedai 1 Malaysia ? Maklumlah segala harga barangan di JB agak tinggi dibandingkan negeri2 lain di Semenanjung. Sy dapat bezakan kerana 8 tahun sy duk kat S.Alam kos sara hidup di S.A tak setinggi di JB. Peniaga kat JB ni berlumba2 tuk naikkan harga barang sebab org di Singapura cukup rajin membeli-belah di sini. Pd mereka shopping di JB ni semuanya murah2 belaka especially bila diaorg tukar rate dari Dollar Singapura kpd RM. Disbbkan hal ni lah menjadi beban kepada penduduk JB yg berpendapatan rendah/serdahana. So bila ada alternatif yg bole mengurangkan beban org2 JB ni..especially kewujudan Kedai Rakyat 1 Malaysia, serba sikit dapat meringankan kos sara hidup kami di JB ni.

    1. Betul tu, saya pun rasa ekonomi di Johor skarang semakin tinggi. W/pun saya bekerja dan mempunyai pendapatan tetap, tetapi dgn perbelanjaan yg tinggi setiap bulan, saya hanya dapat menyimpan 30% drpd pendapatan saya. Harap2 kedai 1 Malaysia ni dapat membantu membaikpulih ekonomi keluarga saya..;D

  16. Sesiapa yg rasa mereka tak setaraf atau rasa bukan standard dia nak beli brg kat kedai 1 M’sia dipersilakan pi kat kedai @ pasaraya besar yg dia suka so tak perlulah bising2 brg kat kedai rakyat ni takde branded lah..itulah..inilah..byk kedai bleh pilih..so jgn diperlekehkan sesapa yg nak beli brg kat kedai rakyat ni..

  17. Saya seorang cina nama CHONG CHOY YUN dari RAUB PAHANG boleh fahan Bahasa Malaysia dan Bahasa Cina.Harap saya amat berminat buka KEDAI 1 MALAYSIA bagainmana boleh dapat memulakan ?Berapa modal di perlukan ?RAUB PAHANG akan membuka KEDAI 1 MALAYSIA?Orang cina boleh dapat ?yuncce7023@hotmail.my!

  18. berapa modal di perlukan untuk membuka kedai 1 malaysia di kedah.dan port dickson.saya amat berminat dan bagai mana cara nya

  19. Saya nak jadi ushawan dan nak tau boleh ke saya buka 1 cawangan di kawasan prai and bagaimana nak memulakan.

  20. orang johor pun hendak membelibelah di kedai rakyat 1 msia… cepatla buka cawangan d johor bahru….kami sentiasa menyokongnya…. lagila nak menyambut bulan puasa n hari raya nanti….

  21. majoriti penduduk di sekitar lembah kelang membeli-belah dan arif dengan harga barangan. kpd mydin yg mengendalikan kedai ini, mesti benar2 murah barangannya dan bukan provokasi @ manipulasi, ini penting kerana akan menjejaskan kepercayaan rakyat yang mula mahu menyokong kerajaan yg akan diterjemahkan dalam Pilihanraya nanti.

  22. saya berminat untuk menyertai kedai 1 malaysia.bagaimanakah cara saya sebagai usahawan luar bandar ingin menyertainya.

  23. nape kerajaan x wat kedai 1 Malaysia sendri, kenapa under Mydin… Tapi saya sokong kedai 1 Malaysia… harga barangan skrang pun dah mahal.. harga mesti di kawal n Mydin mesti pastikan barangan dah expired x d jual lagi… coz ramai yg x semak expired bila beli barang.. Thanks PM.:lol:

    1. @sansan, sebab mydin adalah ushawan islam yg mampu melabur dan lawan pemborong, pembekal dan peniaga – peniaga tamak yg selama ni mengaut keuntungan atas kesusahan rakyat. bila kerajaan naik kan gaji terus depa menaikkan harga barangs esuka hati.. kerajaan naikkan minyak , depa terus depa gigit rakyat dengan kenaikan harga barang yg melampau lampau.

      kerajaan sebenarnya nampak bena ni berlaku dan cuba bertindak utk kurangkan kesusahan rakyat. tapi sayang.. ade lagi pihak yang menyerang kedai 1 malaysia dengan macam macam serangan dan hasutan.. depa taks enang lihat rakyat senang..

  24. Mini Market saya baru aja siap… size bangunan 20′ x 40′
    nak beli gondola aja dah kat 25K… belum masukkan barang lagi… kalau lah kedai 1 Malaysia nie nak sponser masukkan barang dia kedai saya…. saya amat2 berterima kasih kepada PM kita…. HARAPA DAPAT MEMBANTU…

    1. Mini Market saya baru aja siap. Location kat Kota Tinggi Johor. Size bangunan 20′ x 40′
      nak beli Gondola aja dah kat 25K… belum masukkan barang lagi… kalau lah kedai 1 Malaysia nie nak sponser masukkan barang dia kedai saya…. saya amat2 berterima kasih kepada PM kita…. HARAP DAPAT MEMBANTU…

  25. Saya nak tahu bolehkah usahawan IKS nak letak produk keluaran mereka di kedai 1 Malaysia. Boleh ke tidak dan apakah syarat-syaratnya serta bagaimana caranya untuk turut serta. Sekian, terima kasih … Shakinah

  26. satu lagi taktaik monopoli dari mydin. memang akan memberikan keuntungan kepada rakyat tetapi akan merugikan pekedai/peruncit kecil-kecilan kerana risiko barang ttidak laku. peruncit ni terpaksa jual dgn harga tinggi sebab dh beli dari pemborong dgn harga yang tinggi. apa yang kerajaan perlu buat adalah dengan menyerap kenaikan harga barang pembekal/pemborong menaikkan harga barang so peruncit dapat menjual dgn harga murah.

  27. Wow! Begitu hebat idea PM kita yang ingin ringankan beban rakyat terutamanya membeli barang keperluan harian. Harap2 Kedai Rakyat 1 Malaysia ni buka di seluruh Malaysia untuk kemudahan rakyat Malaysia membeli-belah.

  28. jauh no la nk g kt kelana jaya tu…org2 ampang payah skit la nk smpai…nak gak gaser bli brg2 yg lebih murah serta berkualiti baik. pasni kene suggest bukak kt setiawangsa ke…wangsamaju ker…keramat ker…x pn bkak kt wangsa walk tu pn ok gak

  29. la yeke kat mydin yg expired pun jual lg..kena buat aduan tuh, sian klu termakan. tp konsep kedai ni bgus la, bkn kita nak bli brand pun kan

    1. Totally agreed..

      Juz hopping that MYDIN not repacking the expired material to the new packing.

      I think that’s how MYDIN shoppe price are so cheap. Please think bout this…

  30. harap2 walaupun murah kualiti nyer tidak terabai, takut bila ramai org pendapatan rendah beli kena sakit plak, dah nk kena keluar duit utk rawatan pula, takde ler berjimat dan membantu jadinya…igt2 yer Mydin..

    org pakai keter besar ada join sekali tak beli kat situ?
    harap2 takde ler coz korg kan mampu utk beli yg mahal2 punya… :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge