(Video) Tsunami Di Jepun Dan Gempa Bumi

Salam semua, siang tadi tengok berita yang mana Jepun dilanda satu gempa bumi kuat bermagnitud 8.9 pada skala richter berlaku di Pantai Timur Honshu, Jepun. Dan seterusnya mencetuskan tsunami setinggi 10 meter (30 kaki) hingga menghanyutkan kereta dan bangunan di sepanjang pantai berkenaan. Bawah nie Video Tsunami di Jepun, Ya Allah teringat Tsunami di Indonesia dulu.



Sementara itu, Jabatan Kajicuaca Malaysia menggesa orang ramai menghindari kawasan pantai Labuan dan Sabah ekoran kebimbangan ombak besar dan kenaikan paras air laut akibat gempa bumi di Jepun.

Klik untuk dapatkan FREE Apple iPad 2!!!!

Ya Allah mudahan tidak ada perkara yang buruk melanda keluarga di Sabah dan juga Labuan, lindungilah mereka Ya Allah…dan lindungilah mereka semua yang berada di Jepun. Amin….

Nota Yanmie : Minta dijauhkan dari perkara sebegini, sama-sama kita berdoa!

You may also like

46 Comments

  1. MEMANG ORNG YG MEROSAKKAN ALAM TUE BODOH EGO DAN MEMENTINGKAN DUIT..MEREKA PKIR DUIT BLH D BAWA P NERAKA HIDUP LA KAMU KEJALAN YG BENAR DAN BAWA LA IMAN KE ALAM AKHIRAT BUKANNYA DOSA TAW PUN DUIT…DULU.. LAUT YG DULU JERNIH KINI MENJADI KERUH DAUN YG DULU SEGAR MENJADI LAYU NI SEMUA ANGKARA MANUSIA YG MEMENTINGKAN DIRI SEDIRI..HATI YANG DULU BERSIH D BASUH DGN DOSA DOSA..YA ALLAH AMPUNI LA DOSA KU AMPUNI LA DOSA KELUARGA KU DAN SEMUA UMAT2X MU DAN SELAMATKAN LA KAMI DRI SEKSAAN BUMI DAN AKHIRAT.AMIN YA RABBALALAMIN..

  2. keadaan bumi semakin teruk adalah kerana perbuatan manusia juga…kepada kita yg beragama islam kuatkan iman dan bawa2 bertaubat kerana dunia sudah sampai ke penghujungnya…mari kita sama2 bermohon ampun sesama sendiri…kejadian tsunami di jepun lebih menyedarkan kita bergitulah dunia bila tiba hari kiamat.. πŸ™

  3. dunia kini hampir munemui penghujungnya….
    untuk itu marilah kita besama-sama menguatkan iman dam menjai terang bagi semua orang.
    ia telah berkata bahawa di penghujung duni akan terjadi pelbagai malapetaka dan bencana

  4. tyade yg mustahil dgn kekuasaan ALLAH S.W.T…dunia mengalami byk bencana..ini semua adalah kekuasaan ALLAH yg paling hebat..ALLAH ingin menunjukkan kuasa nya agar umat NABI MUHAMMAD S.A.W sedar bahawa tuhan itu cuma 1..TIADA TUHAN SELAIN ALLAH..DAN NABI MUHAMMAD ITU UTUSAN TERAKHIR ALLAH… ❗ ❗ πŸ˜₯

  5. demikian lh tanda2xnya akhir zaman,bnyk lgi bencana yg blm b’lku…mri lh sma2x kta mendoa kn kekuatan iman kta agar diselamatkn dripda bencana yg akn dtng…kta perlu b’sdia pda akhir2 zaman ini…..

  6. tsunami adalah petanda ,kejadian bencana ini telah dinyatakan oleh tuhan yesus semasa datang ke bumi ribuan tahun dahulu dan akan kembali lagi….

  7. Ya Allah,ya tuhan kami…lindungilah kami,ahli keluarga kami & seluruh umat islam…jauhilah kami dari bala bencana…sesungguhnya kami hambaMu yang lemah..aminn..

  8. Bersyukur bumi Malaysia selamat lagi setakat ini…teringat semasa berkursus di “KYOTO” Japan selalu dengar siren amaran gempa..kecut-perut di buatnya… πŸ˜†

  9. nabi muhammad s.a.w penah mengatakan bahawa tanda hari kiamat adalah berlakunya gempa di mana-mana…subhanallah..

  10. tak mustahil akan terjadi…lagipun manusia nie tak pernah sedar..Bumi yang elok ciptaan Tuhan.manusia sakit hati melihat jika tak di usik…gunung di tarah supaya rata..pokok2 yang tumbuh rendang di tebang.tanah yang penuh dgn tumbuhan melata.diratakan ..mereka gembira dapat membuat kemusnahan demi duit..dan kuasa..tapi semua itu telah di termaktub dlm Al quran..gunung itu adalah sebagai tiang atau paksi bumi…tapi di tarah sampai rata..pohon2 yang tumbuh itu adalah mcm aircond bagi bumi ..tapi manusia BODOH..tak tahu ..Malaysia…kalau boleh..nak dibangun mcm negara berkuasa besar..tapi ECOSISTEM ..tak dijaga…KERAJAAN dan PIHAK YANG BERWAJIB BUAT APA??? TENGOK DAN CAKAP JER ..YANG PENTING DUIT MASUK>>>>

    1. yup…manusia sebagai khalifah di muka bumi hruslah menjaga alam dari brlaku kemusnahan…sesungguhnya untung bagi org yg mensucikan nya,,,dan rugi org yg merosakkan nya…

  11. Kejadian tsunami yang berulang kembali memberi kesedaran dan keinsafan kepada kita supaya segera bertaubat… Kejadian ini ada sebabnya. Supaya kita yang lalai kembali kepada jalan yang diredhai Allah SWT.

    1. saya harap warga sabah n labuan terhindar drpd bencana tsunami..dan saya berharap agar rakyat malaysia ataupun seluruh umat yg ada d muka bumi nie cepat2 la bertaubat…~AMIN~…

  12. ya allah selamatkanlah malaysia dari bencana,sebagaimana engkau berikan kepada jepun…selamatkan dunia yang makin uzur ini ya allah,..kami hamba mu tidak mampu menanggung bencana yang engkau berikan…lindungilah kami ya allah…lindungi umat islam…aminn… πŸ˜₯

    1. betol kwn2 skalian………..itu tanda kiamat kecil
      so,kitew perlu sedar dan tambah kan kebaikan dalam dri kita…jauhi prkara yg haram..bnyakan ibadat..zikir…dan sebagainya…kitew tidak comform masok syurga lagi syang ku..amalan kitw yang mnentukan ❗
      renung2 kan dan slamat beramal.. πŸ˜†

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge