Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak

Update terkini 16/04/2011 : Keputusan Terkini Pilihanraya DUN Sarawak 2011

Salam semua, kita berkongsi info lagi yer di blog ini, hikhik, untuk makluman Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Sarawak akan diadakan iaitu pada 16/04/2011. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan hari penamaan calon untuk pilihanraya dun Sarawak adalah pada 6 April manakala hari pengundiannya pula jatuh pada 16 April. untuk maklumat lanjut boleh tengok di link bawah.

Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri Sarawak

sarawak

Ini bermakna tempoh berkempen adalah selama 11 hari sahaja. Pengumuman tersebut telah diumumkan sebentar tadi oleh pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof di Kuching. DUN Sarawak dibubarkan kelmarin yang mana secara perlembagaan, pilihan raya hendaklah diadakan sebelum Julai tahun ini.

Nota Yanmie : Nak undi nie macam-macam berita ada…

 

About yanmie 2603 Articles
Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

8 Comments

  1. apa bezanya semenajung ngan sarawak..bukan ker dalam malaysia? buka kan minda tu.. lain lah sarawak tu luar dari malaysia. Dan ahli parlimen dari sarawak tu takde dalam parlimen.

  2. Pilihanraya dah dekat, tp biarlah org sarawak sendiri yg kempen tuk BN sbb BN tentu menang. Tak yah org. lain dtg buat gogo ajak.

Leave a Reply

Your email address will not be published.




CommentLuv badge