Kereta Lembik?

Salam semua, semalam dalam perjalanan ke KL, kereta en.hubby berselisih dengan satu kereta nie…sangat kiut rupa bentuknya, sehinggakan membuat kami suami isteri nie tergelak mengekek, mana tidaknya kereta yang di maksudkan kereta lembik iaitu kereta Walkswagen…hahaa, so siapa yang bagi nama kereta lembik nie???

Volkswagen New Beetle

Sumber gambar dari wikipedia.org

Adakah patut punyalah kiut kereta nie tapi di gelar kereta lembik, tang manakah yang lembiknya?? jom cekidaut macam mana kereta walkswagen New Beetle tu blh jadi kereta lembik….hahhahaa

Klik SINI untuk memiliki Laptop Acer Aspire One secara PERCUMA!!

Lokasi – Highway Kesas *punyelah jem giler*

Waktu – 12.30 tengahari.

Tajuk – Kereta Lembik :)

.

Ayah/en.hubby – Abang, tengok belakang ada kereta comel *sambil drive kereta*

Aiman/Haziq – Mana Ayah! *sambil toleh ke belakang*

Ayah/en.hubby – tunggu je, nak dekat dah….

.

Tiba……tiba…..kerete tersebut memecut tepi kereta en.hubby dan riuh seketika sebabnya diorang cakap…..macam kat bawah nie!

.

Aiman/Haziq – Fuiyoooooooooooooooooooooo kereta lembik tuuuuuuuu!!!

Ayah/ibu – hahahhahahahahahahaaa kereta lembik????

Aiman/Haziq – yelah kereta lembik, tengok rupanya tu…

Ayah/Ibu – hahahhaaa *layankan jeeee*

.

Nota Yanmie : Seronok sangat semalam bawa anak-anak pergi KLIMS :)

43 Comments on Kereta Lembik?

  1. nizam
    January 31, 2011 at 4:47 pm (4 years ago)

    hahah tu la, nie anak2 tgk benda lembik tu kat mane nie! hati2 bila keluar bilik air wahai ibu dan bapa..

    Reply
  2. wazy
    December 7, 2010 at 9:04 pm (4 years ago)

    Hehehe
    kereta power tu

    Reply
  3. SuaraPeople
    December 6, 2010 at 7:38 pm (4 years ago)

    Nota Yanmie : Seronok sangat semalam bawa anak-anak pergi KLIMS :)

    patut lah kak yan sunyi je smalam..hahah

    Reply
  4. SuaraPeople
    December 6, 2010 at 7:38 pm (4 years ago)

    hahahaha apa yang lembiknya..hahahaha

    Reply
  5. RedBoys
    December 6, 2010 at 7:19 pm (4 years ago)

    hahahaha. lawak betullah. kereta lembik. mcm2 peel bdak dorg tu ye.

    Reply
  6. hazwan
    December 6, 2010 at 5:40 pm (4 years ago)

    kereta lembik haha..kelakar la anak-anak kak yan ni

    Reply
  7. Ali ridha
    December 6, 2010 at 5:00 pm (4 years ago)

    boleh jadi ini kereta kertas.
    kapal kertas pun ada.masa zaman sekolah.

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 5:01 pm (4 years ago)

      nie bukan kereta kertas, nie kereta betul…

      Reply
  8. Ali ridha
    December 6, 2010 at 4:59 pm (4 years ago)

    minyak dah lama tak bubuh.
    lembik la kereta tu.

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 5:01 pm (4 years ago)

      diorg istilahkan je mcm tu

      Reply
  9. Suraya
    December 6, 2010 at 3:28 pm (4 years ago)

    @yanmie putitit? hahaha klakar.. klakar.. 1st time ni dgr perkataan tu.. ape maksudnye, ke saje2 je sbut?

    Reply
  10. Suraya
    December 6, 2010 at 1:05 pm (4 years ago)

    @yanmie

    apsal tepuk dahi plak? mcm2.. hehe

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 1:07 pm (4 years ago)

      time keta tu lalu mesti kelam kabut masing2 nk tepuk dahi kawan2…sambil ckp putitit…hahhaha kelakarkan….wakkaa

      Reply
  11. sha-hir@meng
    December 6, 2010 at 12:45 pm (4 years ago)

    hahaha..mcm mne la bleh kuar kereta lembik 2..
    sy pun xphm lg..

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 12:46 pm (4 years ago)

      hahhaa tp diorg pandai, klu keta yg buruk2 tu diorg panggil keta buruk..yg comel mcm tu diorg panggil kereta lebik, klu kereta spot diorg panggil kereta glem….hahahhaa

      Reply
  12. Ikhwan Pauzi
    December 6, 2010 at 12:43 pm (4 years ago)

    fuiyo.. kereta lembik tu.. haha..

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 12:44 pm (4 years ago)

      hahaha teringin pulak nk pegang kereta tu, tgk mcm mana lembiknye :P

      Reply
      • Ikhwan Pauzi
        December 31, 2010 at 12:57 pm (4 years ago)

        @yanmie, mungkin diperbuat daripada plastik. haha

        Reply
  13. farah
    December 6, 2010 at 11:46 am (4 years ago)

    kete faveret sy tp sy suka warne kuning..huhuh

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 12:24 pm (4 years ago)

      kt sini paling bnyk akak nmpk yg kaler kuning :)

      Reply
  14. salmia
    December 6, 2010 at 11:39 am (4 years ago)

    hahaha.. apa yang lembik nya?
    tp mmg comel la keta tu..

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 12:24 pm (4 years ago)

      xtaulah mana yg lembik, sbb rupa keta tu kot…
      keta tu mmg comel :)

      Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 12:23 pm (4 years ago)

      hahhaa ingatkan dh rasa :)

      Reply
  15. cikmin
    December 6, 2010 at 11:09 am (4 years ago)

    hahaha..lucu betukl budak berdua ni..agaknya sebab apa mereka panggil kereta lembik?sebab kereta tu melengkung kot…ibu tak tanya ke?

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 12:23 pm (4 years ago)

      dah tanya katanya sbb keta tu nmpk lembik…hahaha

      Reply
  16. Suraya
    December 6, 2010 at 11:05 am (4 years ago)

    hehe.. mcm2 nama lak keta tu dapat.. dapat nama “lembik” sbb die nyer nama lain “keta kura-kura”, kura-kura kan jalan lembik je.. agknye la.. haha..

    sue pn dh g KLIMS tu, tp xmasuk, ramai sgt dk bratur, xbrapa rajin nk tggu.. heee.. lg pn singgah jap je, ada acara seterusnye.. tp sempat la tgk hadiah keta tu.. gile bertuah sapa dpt tu..

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 11:08 am (4 years ago)

      ye2..kyan pun panggil keta kura2 gak…asal nmpk keta tu mesti tepuk dahi sapa2 je…hahahaa

      Reply
  17. eiela
    December 6, 2010 at 10:52 am (4 years ago)

    haha adoi,,kerenah budak-budak menceriakan suasana. Kitorang plak panggil kereta katak sebab rupa bentuk kereta tuh, org utara panggil ‘wak segan’ kot.. =)

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 11:08 am (4 years ago)

      ha’ah mcm2 karenah diorg, kadang tu lucu pun ada, layankan je…ehehe
      wah wak segan…menarik gak nama tu..klu kyan panggil keta kura2 :)

      Reply
  18. JAI
    December 6, 2010 at 10:06 am (4 years ago)

    hehe..keletah budak-budak tak kering gusi dibuatnya..laaa..akak dah poie ke KLIMS 10 adeyy..kena pegi gak nie…

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 10:25 am (4 years ago)

      ha’ah dh pegi smlm mmg best, tp x amik gmbr dgn bunmblebee sbb ramai sgt yg queue.

      tiket rm20, amik pakej family rm40 je…maksimum anak2 blh bawa masuk 5 org bawah 12 thn :)

      Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 10:00 am (4 years ago)

      hahaha dh rasa ke??

      Reply
  19. ahm
    December 6, 2010 at 9:38 am (4 years ago)

    kereta lembik?…hahahaha kereta power ni kak yan.. wah seronok tak g KLIMS ni.. pegi juga ari sabtu tapi tak masuk.. sampai tempat kaunter je.. saja nak tengok suasana.. lepas tu terus g MAHA

    Reply
    • yanmie
      December 6, 2010 at 9:40 am (4 years ago)

      hahhaa tulah pasal, punyelah mahal keta tu diorg panggil keta lembik pulak..wakakka layankan je :)

      lorrr napa x masuk je? lagi best dr MAHA…ehehee

      Reply

1Pingbacks & Trackbacks on Kereta Lembik?

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Zulhelmi, yanmie and yanmie, yanmie. yanmie said: Blog Updated : Kereta Lembik? http://bit.ly/gJdy3g cekidaut yea :) [...]

Leave a Reply

CommentLuv badge