Batu Sapi Sandakan – Sabah

Salam, tak sabarnya nak undi di Parlimen Batu Sapi sandakan, harap-harap kali ini rakyat dapat memilih calon yang betul-betul boleh memerintah bahagian tersebut, mesti seronok tengok suasana undi di kampung, alahai mampu tengok dari jauh je, tetiba rindu kampung halaman di Batu Sapi, Sandakan, Sabah :)

batu sapi

Batu inilah simbolik kepada nama kampung Yan iaitu Batu Sapi yang kononye seakan-akan bentuk sapi…ehehe dan jangan tanya Yan ye kenapa digelar sebagai bentuk sapi, sedangkan macam badak pun ada…hahhaaa :P tu orang dulu-dululah yang istilah kan, tapi mungkin jugak ada sejarahnya yang tersendiri, dengar-dengar sapi kena sumpah jadi batu..hem ntah ler…abaikan je…kikiki

Dan kali ini, Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman dilantik Pengarah Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi. Nampaknya ramailah orang-orang kenamaan turun padang ke Kampung Yan di Batu Sapi, Sandakan…dan dah tentu sekolah menengah Yan dulu jugak menjadi salah satu pusat pengundian di sana. Harap-harap semuanya berjalan dengan lancar….Amin :)

smbs

uwwaaa tetiba rindu kat sekolah menengah Batu Sapi, Sandakan, Sabah :)

Jom nyanyi lagu mari mengudi…hahaa lama tak dengar…best jugak layan :)

Nota Yanmie : Oh…Batu Sapi :)

17 thoughts on “Batu Sapi Sandakan – Sabah

  1. hahha…batu sapi cam badak pon ade kn..cam gajah xder belalai pon yer..ekekke….mr mengundi calon yg layak kn kak yan…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge