Batu Sapi Sandakan – Sabah

Salam, tak sabarnya nak undi di Parlimen Batu Sapi sandakan, harap-harap kali ini rakyat dapat memilih calon yang betul-betul boleh memerintah bahagian tersebut, mesti seronok tengok suasana undi di kampung, alahai mampu tengok dari jauh je, tetiba rindu kampung halaman di Batu Sapi, Sandakan, Sabah :)

batu sapi

Batu inilah simbolik kepada nama kampung Yan iaitu Batu Sapi yang kononye seakan-akan bentuk sapi…ehehe dan jangan tanya Yan ye kenapa digelar sebagai bentuk sapi, sedangkan macam badak pun ada…hahhaaa :P tu orang dulu-dululah yang istilah kan, tapi mungkin jugak ada sejarahnya yang tersendiri, dengar-dengar sapi kena sumpah jadi batu..hem ntah ler…abaikan je…kikiki

Dan kali ini, Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman dilantik Pengarah Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi. Nampaknya ramailah orang-orang kenamaan turun padang ke Kampung Yan di Batu Sapi, Sandakan…dan dah tentu sekolah menengah Yan dulu jugak menjadi salah satu pusat pengundian di sana. Harap-harap semuanya berjalan dengan lancar….Amin :)

smbs

uwwaaa tetiba rindu kat sekolah menengah Batu Sapi, Sandakan, Sabah :)

Jom nyanyi lagu mari mengudi…hahaa lama tak dengar…best jugak layan :)

Nota Yanmie : Oh…Batu Sapi :)

17 Comments on Batu Sapi Sandakan – Sabah

  1. Ummi Alifya
    November 5, 2010 at 11:42 pm (4 years ago)

    sandakan tempat kelahiranku…

    Reply
    • yanmie
      November 6, 2010 at 8:08 am (4 years ago)

      hehee samalah :)

      Reply
  2. wazy
    October 23, 2010 at 10:46 am (4 years ago)

    sekali pandang nampak batu
    dua kali pandang,unik la batu tu,heheh

    Reply
    • yanmie
      October 23, 2010 at 10:58 am (4 years ago)

      hahahaaa jawapan yg selalu akak dpt tu :P

      Reply
  3. akuzle ayu
    October 23, 2010 at 4:11 am (4 years ago)

    oho, kampung kao rupanyer itu, yan? eheheheh… glemer sehhh….

    Reply
  4. eiyda
    October 23, 2010 at 12:30 am (4 years ago)

    hahha…batu sapi cam badak pon ade kn..cam gajah xder belalai pon yer..ekekke….mr mengundi calon yg layak kn kak yan…

    Reply
  5. syahrilhafiz
    October 23, 2010 at 12:13 am (4 years ago)

    unik betoi batu tu…

    Reply
    • yanmie
      October 23, 2010 at 12:15 am (4 years ago)

      yep betul mmg unic, smpai skrg batu tu ada lagi :)

      Reply
  6. suffer8zine
    October 22, 2010 at 11:37 pm (4 years ago)

    serius dah lame x dgar lagu ni , hehe kak yan ngundi sane ke?

    Reply
    • yanmie
      October 22, 2010 at 11:39 pm (4 years ago)

      tulah rindu lak nk dgr lagu tu kan…hahaha td tetiba teringat tu yg letak sekali :)

      kakyan undi kt klang…tp parents mengundi kt sana :)

      Reply

1Pingbacks & Trackbacks on Batu Sapi Sandakan – Sabah

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by yanmie and yanmie, yanmie. yanmie said: Batu Sapi Sandakan – Sabah [...]

Leave a Reply

CommentLuv badge