Batu Sapi Sandakan – Sabah

Salam, tak sabarnya nak undi di Parlimen Batu Sapi sandakan, harap-harap kali ini rakyat dapat memilih calon yang betul-betul boleh memerintah bahagian tersebut, mesti seronok tengok suasana undi di kampung, alahai mampu tengok dari jauh je, tetiba rindu kampung halaman di Batu Sapi, Sandakan, Sabah šŸ™‚

batu sapi

Batu inilah simbolik kepada nama kampung Yan iaitu Batu Sapi yang kononye seakan-akan bentuk sapi…ehehe dan jangan tanya Yan ye kenapa digelar sebagai bentuk sapi, sedangkan macam badak pun ada…hahhaaa šŸ˜› tu orang dulu-dululah yang istilah kan, tapi mungkin jugak ada sejarahnya yang tersendiri, dengar-dengar sapi kena sumpah jadi batu..hem ntah ler…abaikan je…kikiki

Dan kali ini, Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman dilantik Pengarah Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi. Nampaknya ramailah orang-orang kenamaan turun padang ke Kampung Yan di Batu Sapi, Sandakan…dan dah tentu sekolah menengah Yan dulu jugak menjadi salah satu pusat pengundian di sana. Harap-harap semuanya berjalan dengan lancar….Amin šŸ™‚

smbs

uwwaaa tetiba rindu kat sekolah menengah Batu Sapi, Sandakan, Sabah šŸ™‚

Jom nyanyi lagu mari mengudi…hahaa lama tak dengar…best jugak layan šŸ™‚

Nota Yanmie : Oh…Batu Sapi šŸ™‚

You may also like

17 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge