Katy Lim Li Lian hina Allah dan Agama Islam di Facebook

Salam semua, semalam tengok berita di TV3 tentang seorang wanita yang bernama Katy Lim Li Lian menghina Allah dan jugak Agama Islam. Apa ye sebenarnya masalah diorang nie? kita sendiri tak pernah nak hina agama orang lain. Budak nie memang kurang ajar betul! sakit jiwa tengok apa yang dia tulis di laman sosial facebooknya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pun dah bersuara semalam di Berita, mahu Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bertindak tegas terhadap mereka yang menyalahgunakan laman jaringan sosial Facebook untuk menghina dan mengutuk agama, kaum dan peribadi seseorang secara keterlaluan.

Kredit gambar to Amazingnara

Laporan polis pun dah dibuat keatas Katy Lim Li Lian, yang mana dia dah delete ataupun tukar profile akaun, takut agaknye..huhu berani buat beranilah tanggung. so harap-harap lepas nie takde lagi yang berani nak suka hati hina-hina Agama Islam ataupun soal sensitiviti kaum lain.

Nota Yanmie : Budak terlampau cerdik macam nie lah jadiknye! tapi Yan percaya tidak semua mereka ini sama seperti Katy Lim Li Lian, cuma hanya segelintir sahaja.

91 thoughts on “Katy Lim Li Lian hina Allah dan Agama Islam di Facebook

  1. It’s a shame you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this outstanding
    blog! I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.

    I look forward to brand new updates and will talk about this website with my Facebook group.
    Talk soon!
    best Coffee machine 2014 recently posted..best Coffee machine 2014My Profile

  2. Howdy! This is kind off offf topic but I need some guidance from aan established blog.
    Is it very hard to set up your owwn blog? I’m not very techincal buut I
    can figure things out pretty fast. I’m thinking about making my own but I’m
    not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions?
    Many thanks
    Fantasy Football Picks recently posted..Fantasy Football PicksMy Profile

  3. The ventilation of the kitchen should be so ample as to thoroughly remove all gases and odors, which,
    together with steam from boiling and other cooking processes, usually occupy and render
    to some degree unhealthful every other portion of the
    house. People who love to cook prefer to have gadgets that will make your life easier in the kitchen.
    Toaster ovens, which can cook anything from toast to whole chickens, reduce the
    use of oil compared to a fryer resulting to a healthier meal.
    A bone to pick recently posted..A bone to pickMy Profile

  4. celaka kau punya budak……..kami orang islam tidak pernah menghina agama cina………..ko memang binatang…!!!!!…..neraka mengalu-alukan kedatangan ko…..!!!

  5. sialan punye cine!!! ade ke orang islam kutuk agame ko..??!!! .. x ade kn !! ko memang x layak berade dibumi!!! ko layak menjadi bahan bakar api nerake !!!

  6. dia ta taw spa yg dia cabar….
    skali taw mampos kaw..
    bodo btoi.
    klaw tada cina pn apa kna mngena ngan agama …
    bodo btoi..x pikir….minah nie anak haram….whore,bicth,
    x lyak duk mka bumi nie…

  7. korang marah2 x guna
    x pe dia menghina islam
    tapi selepas kiamat
    or di dia meninggal
    aku perCya dia lah yang ke dua masuk api neraka jahanam selepas iblis laknat .

    harap kita dapat mengatasi masalah ini dengan baik
    insyaallah 1 hari nanti dia mendapat balsan
    wallahhuallam
    SAYA BERHARAP KITA DAPAT BERSABAR

  8. WTH? hahah, excuse me my dear, get a freakin life! you suck! if you hate malays.. so what? you dont have to make fun of islam, seriously get a freakin’ life, i respect you if your buddha or christian and i never make fun of your religion…. soo yeahh ! byee freak! and btw islam rules, imma muslim and i’m lovin’ it!

  9. budak ni mmg jahil….sbb dia x tau islam tu aper….
    tp x pyh la smpi nk post kat fb…..
    sendiri x suke,,,, sendiri rase jer la…..
    ni nk kongsi2x kat fb kenape??????
    kalau kene huhkuman mmg pdn ngan muke….

  10. p0mpuan china ni mmg xsdar yg dye tuh d0k ats bumi spe !
    n spe yg jdi kn dye ! mlut cam cilaka !! kal0 ak dpat ! ak akn tngkap dye, n pkul dye rmai2. . kasi mamp0s cpat n biar cpat ms0k api neraka yg pnas !
    p0mpuan tuh xperlu id0p agy, c0z 0wg da rmai benci dye, lgy2 alaah. allah agy benci dye ! dah sah bdax mentah ! pi mamp0s la !
    ” KECHIK2 XNK MAMP0S, BSA2 MENYUSAH KN 0WG ”
    fuck k0 la katy lim li lian !! nme cam lilin !!

  11. kita sebagai rakyat malaysia seharusnya menghormati kaum lain. Kita sebagai satu malaysia harus hidup bertolak ansur dan harmoni.

  12. Mohammad Mustaqim bin Abu :@Mohammad Mustaqim bin Abu </

    Mohammad Mustaqim bin Abu :Assalamualaikum wbh dan selamat sejahtera..bersabarlah wahai saudara-saudara se Islamku,tak pe..kita serahkan segala-galanya pada Yang Maha Esa..Kerana sesungguhnya Dia sahajalah yang berkuasa ke atas segala-galanya..ALLAHUAKBAR Sesungguhnya kalau dia kutuk apa-apa pun kepada Allah S.W.T. atau kepada jujungan kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya..iaitu cintaku yang pertama dan kekal abadi insyaallah..sesungguhnya tiada apa-apa kemudharatan pun kepada keduanya..bahkan terjadi kemudharatan kepada dia..itulah sikap-sikap sebahagian orang KAFIR YANG JAHIL LAGI TIDAK SEDAR DIRI..DIA TIDAK TAHU SIAPA YANG MENJADIKAN DIA..MESKIPUN DIA ANAK HARAM………..Jadi kita jangan ikut perangai mereka NAUZIBILLAHIMINZALIK Kepada sesiapa yang telah mengutuk cintaku ini iaitu Allah S.W.T atau Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya.. hentikanlah sebelum anda terlambat..Wassalamualaikum wbh dan selamat sejahtera :-)

  13. @Mohammad Mustaqim bin Abu </

    Mohammad Mustaqim bin Abu :Assalamualaikum wbh dan selamat sejahtera..bersabarlah wahai saudara-saudara se Islamku,tak pe..kita serahkan segala-galanya pada Yang Maha Esa..Kerana sesungguhnya Dia sahajalah yang berkuasa ke atas segala-galanya..ALLAHUAKBAR Sesungguhnya kalau dia kutuk apa-apa pun kepada Allah S.W.T. atau kepada jujungan kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya..iaitu cintaku yang pertama dan kekal abadi insyaallah..sesungguhnya tiada apa-apa kemudharatan pun kepada keduanya..bahkan terjadi kemudharatan kepada dia..itulah sikap-sikap orang KAFIR YANG JAHIL LAGI TIDAK SEDAR DIRI..DIA TIDAK TAHU SIAPA YANG MENJADIKAN DIA..MESKIPUN DIA ANAK HARAM………..Jadi kita jangan ikut perangai mereka NAUZIBILLAHIMINZALIK Kepada sesiapa yang telah mengutuk cintaku ini iaitu Allah S.W.T atau Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya.. hentikanlah sebelum anda terlambat..Wassalamualaikum wbh dan selamat sejahtera :-)

    @Mohammad Mustaqim bin Abu

  14. @Mohammad Mustaqim bin Abu </

    Mohammad Mustaqim bin Abu :Assalamualaikum wbh dan selamat sejahtera..bersabarlah wahai saudara-saudara se Islamku,tak pe..kita serahkan segala-galanya pada Yang Maha Esa..Kerana sesungguhnya Dia sahajalah yang berkuasa ke atas segala-galanya..ALLAHUAKBAR Sesungguhnya kalau dia kutuk apa-apa pun kepada Allah S.W.T. atau kepada jujungan kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya..iaitu cintaku yang pertama dan kekal abadi insyaallah..sesungguhnya tiada apa-apa kemudharatan pun kepada keduanya..bahkan terjadi kemudharatan kepada dia..itulah sikap-sikap orang KAFIR YANG JAHIL LAGI TIDAK SEDAR DIRI..DIA TIDAK TAHU SIAPA YANG MENJADIKAN DIA..MESKIPUN DIA ANAK HARAM………..Jadi kita jangan ikut perangai mereka NAUZIBILLAHIMINZALIK Kepada sesiapa yang telah mengutuk cintaku ini iaitu Allah S.W.T atau Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya.. hentikanlah sebelum anda terlambat..Wassalamualaikum wbh dan selamat sejahtera :-)

  15. Assalamualaikum wbh dan selamat sejahtera..bersabar wahai saudara-saudara se Islamku,tak pe..kita serahkan segala-galanya pada Yang Maha Esa..Kerana sesungguhnya Dia sahajalah yang berkuasa ke atas segala-galanya..ALLAHUAKBAR Sesungguhnya kalau dia kutuk apa-apa pun kepada Allah S.W.T. atau kepada jujungan kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya..iaitu cintaku yang pertama dan kekal abadi insyaallah..sesungguhnya tiada apa-apa kemudharatan pun kepada keduanya..bahkan terjadi kemudharatan kepada dia..itulah sikap-sikap orang KAFIR YANG JAHIL LAGI TIDAK SEDAR DIRI..DIA TIDAK TAHU SIAPA YANG MENJADIKAN DIA..MESKIPUN DIA ANAK HARAM………..Jadi kita jangan ikut perangai mereka NAUZIBILLAHIMINZALIK Kepada sesiapa yang telah mengutuk cintaku ini iaitu Allah S.W.T atau Nabi Muhammad S.A.W. atau kedua-duanya.. hentikanlah sebelum anda terlambat..Wassalamualaikum wbh dan selamat sejahtera :-)

  16. masaallah..to all muslim..banyakkkan bersabar..kita di suruh untuk bersabar..to all non-muslim..jangan sampai kami hilang kewarasan akal..kita hidup dalam satu negara mesti bersatu-padu..biarlah budak hingusan tu..sama2 kita berdoa agar bala diberi kepada “SiDajal Betina” tu..AMIN.

  17. NAK KUTUK SI KATY YANG JAHIL TU TAKPE, TAPI JGN MENGATA AGAMA DIA (KRISTIAN / BUDDHA?) SBB ORG2 AGAMA DIA AKAN KUTUK ALLAH LEBIH DAHSYAT LAGI. ITU SAJA PESANAN SAYA.

  18. kdg2 kala apa yg kena batang hidung kita, adalah apa yang kita pernah hantuk kan ke hidung orang lain. adakala kita lupa yg kita kurang peka thdp org lain.jd sm2 lah kita jg apa yg ditulis, apa yang dikata, apa yg dikomen mana tahu terhantuk balik ke hidung kita suatu hari nanti.ular menyusur rotan takkan hilang bisanya.’berbabi’ ‘berlaknat’ ‘bersumpah’ atas perbuatan org lain thdp kita tidak akan mbantu kita untuk mengagungkan agama yang dijunjung.apa pun agama kt, tidak ada yg menghalalkan perbuatan menghina atau men’tapak kaki’kan org lain.apa yg kita bebelkan adalah rupa kita yang sebenarnya walapun betampuk meka d muka, hinanya kita sendiri yang dapat rasa cm kita malu untuk mengakuinya.

  19. Cuba korang perati bebaik muka cina lahanat ni..ada iras2 sapa?..ada tak iras2 mmuka BABi?..ha kan betul aku cakap.nak heran apa?…babi ngan cina perangai sama..nyondol tak tentu hala..tu pasal amoi ni perangai dia mcm ni..Yg aku angin sangat..kerajaan kita terlampau berlembut kalau bangsa lain buat onar.konon nak jaga hati..tapi bila org melayu yg buat?cepat je sumbat dalam lokap..pikir2kan la.

  20. cina ni bagus tangkap masuk ISA, jgn jadi mcm bdk cina sekor Name wee tu. Dh minta maaf buat lagi. Mereka ni kurang ajar. Sy harap malaysia mengambil serius isu ini. Tidak lah agama islam ini dipersendakan. Kali ini tiada simpati. Sbb cina2 cilaka ini mmg sedar perbuatan mereka salah mereka ini mencabar undang2 kita. Tolonglah jgn biarkan mereka ini bebas tanpa hukuman dan kesedaran

  21. tak der makneye…no tindakan akan diambil, mca and gerakan akan bising, katanye budak budak….biarler…kalau tak caya tunggu…

  22. Budak ini meluat tengok dia, rupapun macam orang sau2.sumpahlah dia puas2,nanti Allah ubah dia jadi orang gila.Agama Islam tak ada kait mengaitpun dengan agenda marah dia.klo marah pun orang melayu,tak kan nak hina agama pula.Macam kerna seekor nyamok kelambu dibakar.Sebelum hal ini menjadi barah, sesuatu tindakan hendaklah diambil terhadap budak bermulut celopar dan berfikiran negatif terhadap kepercayaan orang lain.Jangan dibiarkan ego dia itu melambung ke langit,bahaya nanti dia jatuh ke bumi jadi syaitan.

  23. “Ahmoi” itu bersalah dari segi undang-undang Akta Hasutan dan Akta Keselematan Dalam Negeri yang
    kuatkuasa di Malaysia kerana tulisan beliau berpotensi menimbulkan keresahan dan menggugat ketenteraman awam.
    Kalau kita tahu sudah ada undang-undang kita boleh aman.

    Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948 [Akta 15] berbunyi (c) barang siapa mencetak, menyiarkan, menjual, menawarkan untuk dibeli, mengedarkan, menghasilkan semula sebarang penerbitan yang menghasut boleh dihukum, atas kesalahan pertama, denda tidak melebihi RM 5000 atau penjara sehingga 3 tahun atau kedua-duanya;
    dan seksyen 27 Akta Keselamatan Dalam Negera 1960 [Akta 82] berbunyi “barang siapa mempamirkan atau mengedarkan …. tulisan untuk menghasut keganasan . .. atau menyebabkan kekacauan dan menggugat ketenteraman awam adalah melakukan kesalahan.

    Dan seksyen 8(1) Akta yang sama berkata “jika menteri (dalam negeri) berpuas hati bahawa
    penahanan seseorang adalah perlu untuk mengelak beliau dari bertindak menjejaskan keselamatan
    Malaysia, …. boleh membuat perintah penahanan supaya orang itu ditahan selama dua tahun.

    Jadi kita sudah ada undang-undang untuk bertindak terhadap pesalah. Kenapa hendak risau?
    Perbuatan panik kita boleh mejerat kita senidiri. Biar pihak berkuasa bertindak. Mereka arif
    dalam bidang tugas mereka. Jangan kita ulangi tulisan dalam blog-blog kita. Bila kita ulangi,
    orang yang membaca marah dan dia pun keluarkan kata-kata kesat terhadap kaum lain. Setiap kaum
    ada orang baik dan orang buruk. Ada non muslim membantu dan menyokong orang islam. Bukan semua orang bukan islam tak baik. Sama juga ada orang islam jahat sesama islam. Ini pemikiran orang waras.

    Ada pun beberapa orang telah report polis terhadap tulisan ahmoi itu. Jika ahmoi bersalah biar pihak berkuasa ambil tindakan. Kita diam dan lihat sahaja. Kita jangan mengapi-apikan satu sama lain dan kita pun nak melakukan kesalahan yang kita kata ahmoi itu cuba melakukan iaitu menimbulkan huru hara. Mengulangi tulisan ahmoi dalam blog kita juga adalah kesalahan. Jika itu niat ahmoi itu kenapa kita perlu buat dia berjaya dengan kita sendiri menimbulkan huru hara yang ahmoi inginkan? Kan elok kita tunjuk bahawa orang islam itu waras,bijak, bertamadun dan tidak akan membuat huru hara?

  24. ya allah,nape la si katy ni,lau marah n x suka sgt dgn melayu,its ok la,but jgn sesekali hina allah n agama islam!! mmg patut d kenakan hukuman la!!! otak tu kasi cuci la….

  25. saya heran..di malaysia ini.kalau orang cina buat baik…di salah tafsir hingga di politikan..tapi kalau di hina macam nee ….SENYAP DAN SEPI..mana hero hero pejuang agama takan do diam je kot…kasi itu hADIS FIRMAN KELUAR laaa.

  26. Perkataan mengeji tu tak sesuai la digunakan secara umum, takut ada yang salah anggap…Itu adalah salah satu cara menjaga sensitiviti sesama kita…kalau itu tak dijaga, memang tak selesai perkara ni…Dajjal semakin hari semakin berkuasa…Sama-sama kita kembali kepada ajaran agama masing-masing

  27. Saya setuju dgn Hamba ALLAH..bia jer ALLAH uruskan semua nih..memang kita terasa dan sakit hati bila agama kita di hina dan dicaci..macam tuh jugak bila orang kutuk bangsa kita..tapi yang selalu mak saya ckp. apa yg penting jaga iman dlm hati kita sebab ALLAH dah janji yang DIA akan jaga ISLAM sampai hari akhirat. Lagi pun, selagi kita tak berkuasa, kita tak mampu nak lakukan apa-apa…

  28. apa yg aku nak sampaikan di sini, semua sekali…Melayu bangsaku, Cina bangsa menumpang, India kaum ketinggalan..Iban, Dayak, Sungai, Kadazan, Orang Asli, PATI..Indon, Nepal, Bangla…sebenarnya sama-sama kita menjaga periuk nasik kita sendiri…pemimpin yg benar adalah diri kita sendiri..aku xpeduli siapa Namewee, siapa Kay Li Lim Lian, siapa Perdana Menteri, siapa imam masjid negara, siapa ketua Buddha, siapa anda semua…aku cuma menjaga Islam, ibubapaku, keluargaku, dan masyarakat di sekitarku…semoga Allah beri aku kekuatan sebagai bekalan untuk kehidupan yg satu lagi…

  29. …seorg cina pomen pernah isap minyak drp tank motor dia masuk ke dalam tank motor bapak aku ketika minyak abis di highway sg.petani…aku pernah belasah 2 org budak melayu yg pow duit budak kecil…seorg melayu pernah tunda motor besar aku di highway kota sarang semut, kedah ke kedai moto..aku pernah diherdik oleh seorg melayu penang yg berjanggut dan lebai siap atas kepala ketika kerja di pizza hut queensbay sebab tersilap hntar air, dia kata aku ni buat kerja mcm hindu mabuk…seorg cina pun sama pernah herdik aku sebab mushroom soup dia sejuk…india yg dah 10 tahun aku xjumpa ketika sama2 jd pengawas sekolah dulu bertegur dgn aku (sekarang dh pakai keta besar), melayu pula asyik bergaya sakan..kasut Bata xnak, Nike atau pun Adidas baru ok…

  30. I think there is a ‘third power’ in Malaysia politic.
    Third power is creating something for UMNO and PKR to fight with each other. Once, the UMNO and PKR gets hurt badly. The ‘Third Power’ will come out and rule the whole Malaysia !

  31. wahai sdr/sdri,muslimin dan muslimat yg di berkati Allah..hidup dan mati kita hanyalah kerana Allah.Islam lah satu2nya dan sebenar2nya ugama yang suci dan sebenar2 ugama.. Pegangan penganut lain hanya kepercayaan semata mata dan bukan ugama hatta hanya ada satu ugama yakni Islam. Islam mengajar kita menghurmati sesama manusia walaupun penganut kepercayaan lain,kita digalakkan membantu sekiranya mereka di dalam kesusahan.. TETAPI sdr/sdri sekelian kita juga dipertanggungjawapkan utk mempertahankan agama Allah ini dan kesucian nama Allah SWT walau dgn taruhan nyawa kita sendiri..ALLAHUAKBAR !! Saya merayu kpd muslimin muslimat carikan saya alamat dan current residential address ke dua laknattullah NAMEWEE dan KATY LIM LI LIAN sebab darah mereka halal di keringkan dari jasad mereka..selain itu ganjaran sebanyak rm50,000.00 menanti sesiapa yang dapat memberikan maklumat sehingga kedua-dua laknattullah di bawa kehadapan saya untuk di SULA DUBUR mereka !!! Ingat!! mungkin Namewee dan Katy Lim Li Lian adalah orang yg sama..

  32. Saya tidak hairan sekiranya Katy tu bersikap biadap seperti ini. Allah berfirman dalam Quran yang bermaksud, “Orang-Orang Nasrani dan Yahudi itu tidak akan redha kepada kamu (umat Islam) sehinggalah kamu mengikut agama mereka.” Surah Al-Baqarah, ayat 120. Dah lah namanya musuh Islam, takkan musuh akan berbuat baik kepada kita?

  33. Berapa ramai orang Islam yang mengaku diri mereka Islam tetapi pada masa yang sama tidak Solat, tidak Puasa, berjudi, meminum arak dan berzina. Saya minta agar umat Islam termasuk diri saya yang hina ini supaya segera kembali kepada Quran dan Sunnah dan sentiasa memperbaiki diri kita. Apabila kita sudah kembali kepada Quran dan Sunnah, Insya-Allah kita akan mendapat pertolongan daripada Allah S.W.T. Apabila pertolongan Allah sampai kepada kita, Insya-Allah musuh-musuh Islam akan gerun kepada kita. Sekarang ni kita yang gerun terhadap musuh-musuh Islam. Malah ada negara-negara Islam yang tunduk kepada musuh-musuh Islam seperti Amerika dan Israel.

  34. Saya juga ingin berseru kepada seluruh umat Islam di negara ini supaya menunjukkan keindahan Islam kepada orang-orang kafir. Tunjukkan akhlak yang tinggi dan mulia. Masalah kita ialah terdapat segelintir orang-orang Islam sendiri yang tidak cinta dan taat kepada Allah dan Rasul. Apa yang mereka buat tidak selaras dengan apa yang disuruh oleh Quran dan Sunnah, sebab itu timbulnya pelbagai fitnah dan salah faham terhadap Islam. Akhirnya, agama Islam yang sering menjadi mangsa kerana dipersalahkan atas kesalahan-kesalahan orang-orang Islam.

  35. salam…
    makin lama makin menjadi-jadi pula
    isu penghinaan agama dan isu-isu bangsa
    di FB..kerajaan perlu bertindak tegas
    untuk mengelakkan rusuhan antara kaum
    nanti..mengapa mesti nak panggil satu
    kaum tu b**bi sedangkan sendiri suka
    menjamah binatang itu..bak kut teh
    pu nak di halalkan namanya??

  36. Saya seorang Chinese Muslim. Alhamdulillah, Saya masuk Islam pada tahun 2000. Kita bersabar sajalah. Allah Maha Kuasa. Saya berharap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang sewajarnya dan mengenakan hukuman yang setimpal kepada Katy ni. Saya bersetuju dengan cadangan h4ni3, kalau mereka berasa susah sangat nak duduk bermasyarakat dengan orang-orang Islam dan mereka tidak dapat menunjukkan semangat toleransi. Maka kerajaan lucutkan saja kewarganegaraan mereka. Pada masa itu, mereka bolehlah pilih nak berhijrah ke mana saja yang mereka rasa lebih baik daripada Malaysia.

  37. assalamualaikum… yg sebenarnye semua ni effect drpd pemimpin negara ni jugak.. banyak yg bermasalah.. yg nak bawak ISLAM pun mcm2 ragam ada yg satu lg pulak dok bg rasuah… semua sama.. selagi mana mereka tak bertoleransi n x mencari jalan penyelesaian untuk mendengar kata2 rakyat.. sampai bila2lah negara kita akn jadi mcm ni.. sepatutnya semua rakyat dalam malaysia ni menghargai apa yg ada dan dalam masa yg sama melaksanakan hukum ISLAM.. x perlu lg nak fitnah2 dalam surat khabar @ nak bg rasuah @ nak kejar kuasa.. pemimpin sekarang ni pun dah ramai yg x amanah dlm menjalankan tugas.. rakyat yg terima bala.. yg bab nak melaksanan ISLAM tu pulak ok.. yg pemimpin atasan mereka ok, tp yg dok bawah tu pulak over2 nak jadi hero.. ada hal skit nak buat hal.. bersabar.. dan yg lg satu puak tu pulak.. sikit2 nak fitnah dalam surat khabar n sikit2 nak bg rasuah tutup cerita.. semua pun ada problem… gua pun pening jadi rakyat.. yg si mamat namewee ni pun seekor.. memanglah betul ape yg dia cakap.. tp x perlulah nak mecarut2.. klu nak sedarkan @ nak tunjuk kebenaran x perlu pun nak mencarut2.. x bijak mcm tu.. lain kali buat video jgn kasi mencarut @ cakap2 kotor.. buat je la yg elok.. blh je… ikut hampa la.. tgk mcm aku ni.. mengatakan kebenaran jugak tp dalam keadaan yg sopan nteratur.. x da pun mencarut2… kpd si katy lim ni pulak.. gua rasa dia ni dicucuk org @ adalah geng2 dia cuba mengapi2kan semasa bercerita mengenai ISLAM.. adik.. kita org ISLAM la hah x diajar utk kutuk agama lain.. klu ada org yg kutuk sama u punya agasma la hoh.. itu bukan ISLAM ajar.. tp dia sendiri jugak yg belajr tau.. ISLAM means peace.. tgk kaum india.. merekalah kaum yg selalu dipandang rendah dalam society.. tp ada mereka memberontak?? klu nak ikutkan, merekalah malaysia yg sejati.. walaupun ada dikalangan merek yg kita gengster, tp klu mintak tlg dgn org yg tdk dikenali atau warga emas atau ape2.. maka mereka ni lah yg datang.. aku cakap ni sbb aku ada bukti.. kalimuthu dulu jiran sebelah rumah aku.. walaupun dia gengster besar tp hati dia baik.. dia selalu layan mak aku n hormat dia baik2 sbb warga india tau nak respect org.. belajarlah skit kaum melayu n cina.. ape pun.. aku bukan nak cakap 1 malaysia.. semoga kita semua rakyat malaysia bersatu padu semula.. respect la each other… kita duduk dlm 1 negara.. nnt klu negara dah jd lemah.. org datang menjajah baru korg tau.. nnt dtg blk jepun, british, belanda n etc kat negara ni hah.. berterabur korang nak kejar bersatu padu.. time tu baru korg nak hargai satu sama lain… pikiaq2 kan lah ye.. :) aku ikhlas ni tau..

  38. Mereka yang menghina Islam ini adalah org2 yang berpenyakit. Islam agama yang benar sebab itulah ia dimusuhi oleh semua penganut agama lain. Tetapi ingat kita jgn memandang ringan perkara ini walaupun mainan segelintir org kerana ianya melibatkan maruah Islam. Jika kita merasakan bahawa ini hanyalah masalah kecil oleh segelintir org maka benarlah kita juga tidak mencintai agama kita dan bakal sesat seperti mereka. Berjuanglah untuk agama kita jgn hanya berdiam diri.

  39. Salam.

    SubhanAllah. Kita tengok balik komen2 kita ni, apakah melambangkan Islam? sampai guna F word, ‘babi’ dan sbgnya. Maaf, caci maki bukan dari Islam. Demi Allah, Nabi Muhammad s.a.w. tak pernah ajar kita respon macam tu.

    Org kafir tak berjalan atas petunjuk, mmg sesuai sangatlah dorang guna kata2 camtu. Ni kita ni, sepatutnya atas petunjuk Al Quran dan Sunnah, tapi tengok akhlak/perangai masing2. Sama2 kita perbetul diri insyaAllah.

    Ni sekadar berkongsi ceramah oleh Lim Jooi Soon. Moga Allah kurniakan syurga untuknya. Mesti tengok.

    http://www.youtube.com/watch?v=CYVHhH9FYLA

    ‘Orang bukan Islam bila mengadili agama Islam, mereka melihat orang-orang Islam, bukan melihat Qur’an atau Sunnah Nabi s.a.w.’

  40. salam yan. dia jahat sebab dia tak kenal Allah dan takde iman. memang dia orang kafir jadi mana dia tau baik atau buruk tulisan dia tu. yang kakchik heran ialah orang Islam kita ni yang ada perangai serupa dgn katy dan wee tu.

  41. assalammualaikum yanmie.

    akhirnya sampai juga ke sini.sebenarnya malas nak bercakap pasal anjing2 liar yang suka menyalak bukit ni.
    cuma saya rasa

    1. kita yang sedang marah ni pun kena jaga bahasa kita. katanya…orang melayu berbudi bahasa, orang Islam pula berakhlak mulia, kan….bila kita lebih berbahasa dalam kita marah, (instead of mencarut macam omputih, rasanya bab perangai mencarut ni , kita akan sama je macam anjing2 liar tu)…. respect orang terhadap kita lebih baik. orang akan malu alah.

    2.anjing2 liar yang suka menyalak bukit ni biasanya budak2 tak cukup umur …. jadi macam buang masa je melayan budak tak cukup umur ni.

    tu jela kut, pandangan 1 sen dari saya…. jumpa lagi insyaAllah

  42. akak ada baca dekat amazing nara jugak semalam..cuma malas nak entrikan..sakit hati betul la..kalau dia nak marah melayu sekali pun..jangan la sampai menghina Allah.. :(

  43. melampau gila budak tu. kita xmain agama dia xhina agama dia. asal pulak dia nak lelebih main agama kita. otak kat bontot agaknya

  44. celaka punya orang…. kenapalah minah ni hina agama Islam, orang Islam x pernah pun hina agama dia…. dia memang x layak duduk atas muka bumi nih…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge