Kesian Haziq demam

Salam semua, Yan baru balik dari Klinik, haziq pulak tak sihat. Semalam dia demam panas tak lena jugak ler tidur semalam sebab dia asyik merengek aje, kesian pun ada, kejap-kejap minta Yan peluk, sejuk agaknye…huhu

ihik…malunye ibu tunjuk muka demam adik 😛

So pagi nie tadi bawalah dia ke Klinik kat Bandar Pusat Jengka nie, alhamdulillah Doktor kata panas badan Haziq tak tinggi sangat, 37 suhu kepanasan. Now haziq dah boleh bermain-main, menangis, gelak, semualah haziq dah boleh buat, beza dengan pagi tadi nampak slow sangat. layan gambar haziq masa gi klinik tadi yea 😛

Masuk je dalam kereta terus buka handbeg, carik gula-gula katanye…ehehe 😛

Alolo sian anak ibu nie, terlelap kejap sementara tunggu nak sampai Klinik

Sampai kat Klinik kena tunggu pulak, nasib baiklah tak lama sangat 🙂

Dan dapatlah 4 jenis ubat tadi 🙂

Tadi masa jumpa doktor, Yan minta sekali ubat yang macam peluru tu untuk di masukkan ke dalam tut** haziq. ubat tersebut boleh guna aje bila anak demam kuat then masukkan ke dalam tut** memang mujarab, cepat aje badan jadi sejuk.

tapi sebelum tu Yan dah termalu sikit…huhu, masa Yan cakap minta ubat tu Yan selamber je cakap macam nie “Doktor, saya nak minta ubat masuk kat bontot”, doktor tu tersipu-sipu malu…hahaha, ades yang sebenarnya Yan lagi malu…apasallah bahasa tak tertapis nie..kahkahkah dah ler doktor laki, nampak alim dan warak gitu, sampai lah nie Yan masih teringat kejadian tadi…wakaka sabar jelah, len kali tak nak gi kat klinik tu dah, jenuh pulak nak cover malu nanti 🙂

Nota Yanmie : Mudahan haziq cepat-cepat sembuh 🙂

About yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at [email protected] , thank you :)

View all posts by yanmie

18 Comments on “Kesian Haziq demam”

  1. makan ubat ye haziq..jangan colas-colas.. 🙂 semoga cepat sembuh ok! good boy..nanti datang rumah aunty cikmin kita makan-makan lagi ok!

    1. haziq jenis susah mkn ubat kak, dia luah blk…kadang geram gak, klu buh dlm susu dia blh tau tu…adoiii lah nie klu letak gak kena letak sikit2 mcm secubit garam tu…adoii sabar jelah, sib baik dah ok nie dia blh bermain2 mcm biasa…alhamdulillah 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge