Korang tahu tak sekarang nie dah ada Rokok Elektronik, Alternative kepada Rokok Tembakau. Seperti yang semua tahu, merokok boleh membahayakan kesihatan diri sendiri, malah jugak membahayakan orang disekeliling. Sebatang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih 4,000 bahan kimia beracun yang membahayakan kesihatan.

Rokok Tembakau jugak mengandungi racun yang sangat berbahaya seperti Tar, Nikotin dan Karbon Monoksida. *Aduh…en.hubby Yan seorang perokok, tetapi dia merokok hanya bila lepas makan sahaja.*

Klik untuk dapatkan FREE Apple iPad 2!!!!

Tidak seperti Rokok Elektronik atau dikenali sebagai E-cigarette, adalah produk berteknologi tinggi yang dihasilkan untuk perokok merokok dengan lebih selamat. Di mana Rokok elektronik tidak mengandungi tar, karbon monoksida dan bahan kimia lain seperti yang terkandung di dalam Rokok Tembakau yang boleh menyebabkan kanser.

Rokok Elektronik boleh di hisap seperti biasa tanpa perlu menggunakan pemetik api, Rokok Elektronik jugak tidak mengeluarkan asap. Hem…mesti harganya pun secanggih Rokoknya kan…hehhee

Kalau ada sesiapa yang pernah menghisap Rokok Elektronik nie silalah beri komen yea. Nak tahu jugak testimoni kawan-kawan, kot-kot en.hubby boleh rembat satu…ahaks..

52 Thoughts on “Rokok Elektronik alternative kepada Rokok Tembakau

  1. Bahaya sangat merokok ni.. banyak jumpa pesakit2 yang menyesal sbb merokok .. bila dah sakit, baru nak menyesal, terasa rugi kan.. sbb tak boleh patah balik dah.. huhu.
    Aya recently posted..23 Pesanan Buat SuamiMy Profile

  2. Don’t make web directory submissions by yourself, just because you will possibly get a ban. But, the directory submission service will do it in a correct way.

  3. Salam,

    ecigarettemalaysia.blog.com telah diupgrade ke website.

    Link terbaru ialah : http://ecigarettemalaysia.com

    Banyak produk yang terkini, berkualiti dan harga yang terendah di pasaran.

    Terima kasih diatas sokongan saudara dan saudari sekalian.
    Shahrul recently posted..Joye EGO KGO EGO-T Button ProtectorMy Profile

  4. Don’t you understand that it’s the best time to get the loans, which would make you dreams real.

  5. Ini adalah jualan pengurus Renee dari Zhengzhou Moor Teknologi Sdn Bhd, yang manakah merupakan salah satu E kilang-kilang rokok terbesar di China. Kami boleh membekalkan ecigs pelbagai perintah OEM, sokongan, mempunyai sijil CE dan RoHS, dan harga borong kami tidak mempunyai MOQ.

    Kami mempunyai produk yang panas ke dalam pasaran sekarang, seperti:

    F6,
    EGO-F1,
    X-Power,
    T-Rex 520,
    T-Rex,
    EGO-T,
    EGO-F3,
    EGO,
    Ugo,
    Ugo-T,
    VGO,
    Joye 510,
    Joye510PCC,
    510-T,
    M401,
    PCC RN 4081,
    KR 808D-1,
    DSE 905,

    Lebih daripada 110 jenis perisa E-cecair dan sebagainya.

    Dan kami telah ecigs Borong, e-cecair, e-bahagian, Atuo USB passthrough, e cig kes, botol kosong, e-cig perak penyesuai untuk e-cig berkualiti tinggi, perkhidmatan yang terbaik dengan harga yang kompetitif.

    Apa-apa kepentingan, pls tidak teragak-agak untuk menghubungi saya. Dan saya gembira untuk menawarkan anda senarai harga terkini untuk rujukan anda.

    Thank you & Best regards,

    Renee

    ———————————
    Zhengzhou Moor Teknologi Sdn Bhd
    Tel: 86-371-63356245
    Fax: 86-371-63356245
    Email: sales01@topproductssales.com
    Skype: zzmrecig01
    MSN: zzmrecig01@hotmail.com
    http://www.topproductssales.com
    Add: 80 Songshan Road, Zhengzhou, Henan, China 450000

  6. e-rokok.com [various type of e-cig]

  7. Various type of e-cig selling in Malaysia!!

  8. puffer on June 20, 2011 at 2:02 pm said:

    Salam.

    Hubungi saya di smokeylocomotive@yahoo.com untuk high end electronic cigarette

  9. puffer on June 20, 2011 at 1:37 pm said:

    Please contact us for the most generous offer in the world regarding SL Electronic Cigarettes COMBO set. You’ll get amazed with our unbeatable price!!!high end product only

  10. Renee on June 14, 2011 at 9:06 am said:

    Dear Purchasing Manager,

    We are one of the leading company specialized in the manufacturing E-Cigs, E-Liquid in China.

    The price for e-liquid is as follows:

    5ML: Usd 0.8@

    10ML: Usd 1.2@

    15ML: Usd 1.75@

    20ML: Usd 2.35@

    30ML: Usd 3.0@

    50ML: Usd 4.8@

    500ML: Usd 48@

    1L: Usd 68@

    Nicotine Content :

    Super High 36mg?
    Extra High 24mg?
    High 18mg,
    Medium 11mg,
    Low 8mg,
    None 0mg

    Any problem or interest, pls tell me freely.

    Renee

    Thank you & Best regards,

    Zhengzhou Moor Technology Co.Ltd
    Tel: 86-371-63358745 Fax: 86-371-63358745
    Web: http://www.topproductssales.com
    Email: sales01@topproductssales.com
    Skype: zzmrecig01
    Add: 80 Songsha Road, Zhengzhou, Henan, China 45000

  11. ~Rokok Elektronik E-hc~

    Harga bagi setiap set ehc Yang Termurah Dipasaran!!!
    Cod kajang sel : Rm50.00
    Poslaju semenanjung msie : Rm52.00
    Poslaju sabah/labuan/sarawak : Rm55.00
    **jikalau anda ingin menjadi agen rokok elektronik ehc ini senang sahaje.. dengan pembelian 10set berharga rm36/set anda layak secare autometik**

    Facebook : Rokok elektronik ehc page / sys trading

    http://www.youtube.com/watch?v=jqC-i5r3wtc
    http://www.youtube.com/watch?v=x_MAOyU3ybk

  12. Kenapa rokok elektronik tak sedap? Ye ke tak sedap? jemput baca :-

    http://inaiputih.wordpress.com/2011/04/21/akibat-clearomizer-rintangan-rendah/

  13. Mohammad Shahrulnizam on April 17, 2011 at 6:47 pm said:

    E-CIGARETTE / ROKOK ELEKTRONIK / E-LIQUID / E-JUICE / SMOKING JUICE / ACCESSORIES (MALAYSIA). FREE SHIPPING WITHIN MALAYSIA.

    Link :

    Mohammad Shahrulnizam recently posted..NEW VERSION AC WALL CHARGER FOR JOYE 510 – ROKOK ELEKTRONIK MALAYSIA – E-CIGARETTE MALAYSIAMy Profile

  14. Electronic Health Cigarett(ehc) – Rokok Elektronik Ehc Adelah Kaedah Untuk Berhenti Merokok

    Apa itu e-HC?

    Assalamualaikum..
    Anda merokok? Kerap ke anda merokok? Berapa batang sehari? Jenama apa? Berapa harga sekotak rokok tu? Sampai bila anda nak merokok? Dan adakah anda nak kematian anda disebabkan oleh tabiat merokok anda ini?

    e-HC atau nama penuhnya Electronic Health Cigarette ATAU dalam bahasa Melayunya, Rokok Kesihatan Elektronik adalah merupakan satu teknologi terkini untuk merokok. Anda boleh merokok tetapi anda akan JIMAT dan anda akan lebih SIHAT.

    e-HC ini sama seperti rokok biasa. Sama mcm Dunhill, Marlboro, Saat, Gudang Garam, Peter Styvesant, Pall Mall, Benson & Hedges, dan lain2 lagi jenis rokok. Cumanya, e-HC ada kelebihan. Banyak kelebihan.

    Rokok elektronik ini lebih sihat & tidak merbahaya khususnya kpd ahli keluarga anda.
    Ia ini adalah salah satu kaedah terbaik kepada perokok yg nak berhenti merokok atau untuk mereka yg nak jimatkan belanja rokok. Dengan e-HC, anda mampu jimatkan lebih kurang 80% kos belanja rokok anda sebulan

    Kebaikan:

    1. Tiada Tar.
    2. tiada bahan kimia merbahaya.
    3. Mengandungi wap air, (seakan asap)jisim yg halus. Tidak sesak nafas.
    4. tiada bau busuk.
    5. Tiada abu.
    6. Tidak masuk angin
    7. Menggunakan bateri.
    8. Tidak mengaratkan gigi.
    9. Boleh dihisap di tempat berhawa dingin.
    10. Boleh dibawa mandi
    11. Nampak lebih canggih.
    12. Save duit & ruang poket.
    13. Awek pun suka..

    Setiap satu set lengkap e-HC mempunyai 5 jenis items. Iaitu :

    1. Satu batang rokok e-HC.(battery+atomizer)
    2. Satu kotak katrij / puntung (ada 10 batang semuanya)(Marlboro/dunhill/strawberry/mint/tobacco/coffae)
    3. Satu USB connector (wireless or with wire).
    4. Satu charger dalam kereta.
    5. Satu charger biasa (electric plug).

    **Cod di my shop at kajang,sel Rm60 sahaje**
    **Hanya Rm66.00 Free Postage s/m
    **10 set ehc Rm50/set + Rm20 Postage s/m

    Hubungi Saye Di :-
    Facebook : Rokok elektronik ehc page / sys trading
    Email : sys.gebu@yahoo.com
    Hp no : 017-326 1 326

    http://www.youtube.com/watch?v=jqC-i5r3wtc

  15. ryaner de olidang on March 25, 2011 at 12:25 pm said:

    :razz: merokok jew… kalau paksa diri utk x merokok pun kalau x bahagia x best gak… teruskan je sama ada nk rokok betul, rokok x betul ke, e-rokok, rokok mati, rokok hidup semua jenis rokok la….. :razz:

  16. Anonymous on March 24, 2011 at 10:42 pm said:

    ni dari duk buang duit sia2 jom intai bisness ni..masyuk jugak poket.. cek http://ik.my/duitsenang

  17. saya ada menjual rokok elektronik lebih murah dari harga pasaran (harga kilang)

    satu kotak ada:

    1. 1 bateri
    2. atomizer
    3. charger (usb, laptop, wall car charger)
    4. user manual.
    5. katrij (10 pcs) -marlboro/dunhill/vanilla/coffea/etc

    katrij 1 kotak (10 pcs) = RM15 (berbagai perisa)

    stok sentiasa ada.

    Harga RM60 + RM5 pos

  18. Hari ini, 6 Februari 2011 adalah minggu ke-12 saya telah berhenti menghisap rokok tembakau. Pada pandangan saya, jika telah berhenti rokok tembakau dan guna rokok elektronik (RE) ~ boleh dikira sebagai kategori berhenti merokok juga. Yang penting, bangun pagi tak ada kahak lagi.

    Keduanya, bolehkah istilah “hisap rokok” digunakan kepada pengguna rokok elektronik (RE)? Sebab RE mengenluarkan wap. Hisap wap (vaporize) bukan hisap asap. :grin:

    Jika RE merbahaya, adakah rokok tembakau tidak merbahaya?

    http://inaiputih.wordpress.com/2010/12/10/dilema-rokok-elektronik/
    inaiputih recently posted..Ragam Pengedar Rokok ElektronikMy Profile

  19. saiful on January 31, 2011 at 3:27 am said:

    Rokok Electronik Ehc :-

    Setiap satu set lengkap e-HC mempunyai 5 jenis items. Iaitu :
    1. Satu batang rokok e-HC.
    2. Satu kotak katrij / puntung (ada 10 batang semuanya).
    **Marlboro/dunhill/strawberry/mint/tobacco/coffae**
    3. Satu USB connector (wireless or with wire).
    4. Satu charger dalam kereta.
    5. Satu charger biasa (electric plug)
    *Rm66 Free Postage s/m

    ~~ Promosi ~~
    ~~2 Set Ehc Hanya Rm106.00~~Free Postage s/m~~

    boleh lihat di
    fb : rokok elektronik ehc page
    hp no : 017-326 1 326 (epul)
    atau boleh cod di kajang,sel..tqvm~

  20. Sesiapa yg berminat nak rokok ni boleh hubungi saya. harga insyaAllah termurah di Malaysia. RM75 sekali penghantaran.

    ada rokok, manual, charger, usb, sekotak flavor refill.

    012-4992900

    • @Afiq,
      Salam,
      Sdr Afiq
      Sy mmg nak beli, refill tu macam mana harganya? semua perisa harga sama ke? 1 tiub refil tu boleh tahan berapa lama? dan Kalau beli banyak set, harga macam mana?
      Please reply..

      • penggunaan rokok elektronik bergantung kepada jenis rokok elektronik.. saiz atomizer memainkan peranan penting… apa kata sedara cuba jus nikotin.. dengan itu sedara boleh berjimat di atas penggunaan refill cartridge. Satu botol refil baru rm30… sebotol boleh tahan 2 minggu ke sebulan bergantung pada penggunaan, setakat ini kami sudah codekan hampir 270 perasa..

        contact kami di 0163948435… atau lawati kami facebook kami…http://www.facebook.com/pages/TRibe/179488325412722
        TRibe recently posted..The PuakMy Profile

  21. erm… xtau la rokok elektrik/elektronik neh ok ke tak… aritu try jugak, raser mcm ok.. tp biler baca artikel neh, cm was-was plak.. huhu…

    //Quote from http://www.newoes.com/rokok-elektronik-lebih-bahaya-dibanding-rokok-biasa//
    Rokok Elektronik Lebih Bahaya Dibanding Rokok Biasa ???. Rokok sudah sangat mendunia di zaman serba maju seperti ini. Berbagai produk rokok dengan variasi harga dan bahan pembuatnya pun berlomba – lomba untuk meraih hati para konsumennya. Namun, di jaman globalisasi yang tinggi seperti ini, rokok di modifikasi sedemikian rupa hingga menjadi rokok elektronik. Saya sendiri masih belum pernah melihat rupa dari rokok elektronik. Dan rokok elektronik dianggap lebih membahayakan dari pada rokok biasa pada umumnya. Rokok biasa saja sudah membahayakan, apalagi rokok elektronik ya… Hmm. Berikut sedikit kutipan mengenai rokok elektronik dengan rokok biasa. ;)

    Salah satu Rokok Elektronik

    Keberadaan rokok elektronik yang mulai marak diperjualbelikan di daerah-daerah tertentu menimbulkan kekhawatiran karena rokok ini dapat memicu kematian. Badan Pengawas Obat dan Makanan menegaskan pelarangan terhadap peredaran rokok elektronik karena efek yang ditimbulkan lebih berbahaya dibanding rokok biasa.

    “Tidak ada negara yang setuju penggunaan rokok elektronik. China sebagai penemu awal rokok ini, yaitu tahun 2003, selanjutnya justru melarang keberadaan rokok ini sendiri karena dianggap membahayakan kesehatan. Hal yang sama (pelarangan rokok elektronik) akan terjadi di Indonesia,” kata Kepala Badan Pengawas Obat dan Makana (BPOM) Indonesia Kustantinah di kantornya, Jumat (13/8/2010).
    salah satu rokok elektronik

    Hal yang mendasari pelarangan tersebut adalah kandungan toksin dalam jumlah banyak di rokok elektrik. “Sebetulnya isi dari rokok elektronik adalah zat nikotin. Bahan ini sangat toksin karena itu tidak disetujui keberadaannya dan tidak akan diakui untuk dikonsumsi,” kata Kustantinah.

    “Rokok elektronik dianggap lebih berbahaya dibanding rokok biasa karena apabila rokok biasa terdiri dari berbagai campuran (tidak 100 persen nikotin), maka rokok elektronik seluruhnya mengandung nikotin,” kata Kustantinah.

    Lebih lanjut, Kustantinah menyatakan bahwa dalam rokok elektronik terkandung jenis nikotin yang bervariasi, yaitu nikotin pelarut, propilen glikol, dietilen glikol, dan gliseren yang apabila dipanaskan akan menghasilkan nitrosamine.

    “Larutan nitrosamine ini nantinya kan menjadi penyebab munculnya kanker,” kata Kustantinah

    (health.kompas.com/index.php/read/2010/08/13/15232629/Rokok.Elektronik.Dilarang.Beredar-8)

    //unquote//

    • suatu dakyah mainan duit, oleh penghasil-penghasil tembakau dunia… dalam rokok ada 4800 racun.. dalam rokok elektronik TRibe cuma ada 20 bahan sahaja… dan bahan tersebut selain daripada nikotin adalah penambah biasa dalam makananan.. so anda fikir sendiri mana lebih merbahaya
      TRibe recently posted..The PuakMy Profile

      • Anonymous on March 24, 2011 at 10:40 pm said:

        same jer dua2 pom bahaya..da yg rokok electronik ni 100% nikotin ag la ketagih..macm shiha mati pucuk nt..
        400 kali ag trok dr rokok..

  22. Rokok Elektronik…Kire OK lah…Ader jugak asap…Walaupun X banyak macam rokok biasa…Sekurangnyer,X mengeluarkan api,baju X rosak,mulut X berbau.Best memang best…Tapi,bantai battery week,sangap jugak…Aper pun,memang terbaik sebagai alternatif untuk perokok-perokok jimatkan pengeluaran duit poket anda…

  23. Shahrulnizam on October 14, 2010 at 10:55 pm said:

    Hubungi saya : MOHAMMAD SHAHRULNIZAM
    Email : dracomalfoyxray@yahoo.co.uk

    Katalog : E-Cigarette

    http://www.facebook.com/album.php?aid=231253&id=846419308

    Penghantaran PERCUMA ke SELURUH MALAYSIA.

  24. @iwan

    yurp.. btol tue rokok nie 1st beli je rase cam mahal.. tp pastu beli refill jer.. memang jimat n berbaloi.. kalo nk taw detail bole email kat saye merpati_lurve@yahoo.com..

  25. Pingback: Harga rokok naik RM0.70 sen bermula 04 oktober 2010 | yanmieonline.com

  26. aleh kat jalan pasar pon ada harga sekitar rm250 ,paling rendah rm65 perasa tu ada dunhil,malboro ,capucino dan lain2.hisap rokok tu puas gaks mcm biasa.

  27. Siapa-siapa yang nak try rokok elektronik boleh ke e-rokok.com

  28. cari je kt lelong.com.my..harge srendah 130

  29. Suren on July 30, 2010 at 9:42 am said:

    Korang boli rokok elektronik kat super market gian senawang ado jual hargo rm290

  30. ferdy on June 3, 2010 at 9:11 am said:

    Dimana saya bisa beli rokok elektrik ini ya, sy stay di indonesia,…

  31. jebat on May 17, 2010 at 7:47 pm said:

    ni bru la rokok.. aq pn guna ni rokok.. mmg hebat la… lg jimat n selamat d gunakn… hehehe… pasal harga 2 x la mahal sgt.. coz kita cuma beli skali ja.. lepas 2 beli refill dia ja… hehe…

  32. kebaikan yang terdapat dalam e-rokok… http://www.rokokalternatif.com

  33. Pingback: Rokok mengandungi sel darah babi | yanmieonline.com

  34. inilah yang diamakan teknologi…..
    walaupun aq tahu merokok tu takde paedahNya…
    tp aq tabik ar ngan teknologi ni…skurang2nya dapat gak mengurangkan kadar penyakit akibat rokok ini…
    .-= myrol92´s last blog ..Minum Arak Puncak segala Kejahatan =-.

  35. KAHKAHKAH…lawak nya rokok elektronik tu…hisap ja rokok daun..

  36. yg pleknye.. dah zaman moden ni.. layan je lah menda lain yang lbeh berfaedah,, nk gak rokok pehal? ish3..
    .-= rose´s last blog ..resepi breakfast untuk nak cepat (si malas -_-") =-.

    • Poziabb on February 1, 2010 at 1:49 am said:

      Hanya Johari yg kenal Macnikam…yg tersurat: rokok mmg xde pekdah! yg tersirat: rokok sumber inspirasi, rokok mengeratkan persahabatan, rokok ada gaya, mutu & keunggulan, rokok menjana ekonomi negara, rokok blablabla…tarak rokok kalu, jgn lebe2 ar!!! he5

      ps: Mie…tolong tambah skit, kasi ko nyer wife tau, larlarlar
      .-= Poziabb´s last blog ..Cuci Pakaian Baru Anda Sebelum Memakainya!!! =-.

  37. zaman dah berubah..dunia makin maju.. uhuh macam2 ek skang ni. hehe tumpang lalu jap. hit me back kayh :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation