Merokok di haramkan di Negeri Pahang

Tadi tengok berita pukul 8 kat TV3, berita tentang  Jabatan Agama Islam Negeri Pahang mengeluarkan Fatwa “Merokok di haramkan di negeri Pahang”, Yan sokong 200%…hehhee…Benda baik buat apa nak bantah kan..hehhe..nak-nak pulak en.hubby Yan orang Pahang. So lepas nie kalau balik kampung haruslah dia berpuasa dari merokok..wakaka….

Erk….tapi tulah macam mana pulak cara pelaksanaannye yea? adakah jika merokok jugak di khalayak ramai akan di tangkap macam orang yang kena tangkap khalwat tu?? Apa pun mudahan dapat dilaksanakan dengan baik dan berkesan…ewah!! sokong 200% nie..

eee…tak sabar pulak rasanya nak balik kampung, nak tengok en.hubby puasa dari menghisap rokok…hahhaa…

Pssttt!! Nampaknya lepas nie orang Kuantan kalau nak merokok kena gi Kemaman lah kot..hahaha…Mcm en.hubby kampung kat Jengka, jauh betul nak ke sempadan mana-mana semata-mata nak merokok…hahaa…Takde keje lah tu…hehehe

Yan ada buka Thread kt forum wangcyber.com, korang boleh tengok respon diorang kat sana…hehehe…Pssttt!!! Yan guna nick Coklatstrawberry9 kat sana….nggggeee~~~, jadi ahli since Feb 2007 tapi baru nak aktifkan diri kat sana…hahahha, sebab selalu jadi silent reader jek..huhuhu

About yanmie 2603 Articles
Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

16 Comments

  1. Polis Pahang n JAIP ada kuasa untuk menahan individu Islam yg merokok DAN membeli rokok dalam kawasan negeri Pahang dan Tanah Jajahannya….

    So masa beli tu kene tunjuk IC untuk pastikan Islam or not…

    Mcm tu b4 masuk Pahang… beli rokok berpikul2… n gejala ala2 beli no ekor akan berlaku dikalangan perokok Islam… mintak Non Muslim tlg belikan…

  2. bgus sgt la….ekceli dulu pun da dikeluarkan fatwa merokok ni haram…dalam muzakarah ke brp ntah…tapi disebabkan lemahnya penguatkuasaan oleh pihak berwajib, maka perlaksanaannya gagal…huhu…
    .-= mrul´s last blog ..Kenduri Kahwin =-.

  3. Erks, lagi satu, kat entri kak Yan ada duplikasi perkataan…
    puasa dari puasa dari menghisap rokok…hahhaa…”
    hehehe… 😀
    .-= Daus´s last blog ..Cara Mudah Download Video Dari Youtube =-.

  4. Salam Kak Yan,
    just nk tlg perbetulkan je, jgn marah ye!

    “berita tentang Jabatang Agama Islam Negeri”
    Jabatang = Jabatan
    mungkin akak tak perasan kot… hehehe
    _________________________________________________
    Baguslah cmtu, bila lah Terengganu nak buat pengharaman merokok ni… sebenarnya daus alahan dgn Asap Rokok, kalau terhidu je, tekak naik serawan… hehehe… tp nk wat cmne org tak reti bahasa, apa yg org tak suka, tulah dia nak buat…
    .-= Daus´s last blog ..Cara Mudah Download Video Dari Youtube =-.

    • salam daus

      hahhaa…yea2 klu daus x tegur k.yan x perasan ada kesilapan ejaan disitu…wakaka…pedahal k.yan baca dh berpuluh kali tp x perasan…hehe..tengkiu.

      tulah kan..klu satu negeri je mmg x jadi bak kata hubby k.yan…hehee…takpe kita tgklah nnti camne pelaksanaannye…
      .-= yanmie´s last blog ..Merokok di haramkan di Negeri Pahang =-.

1 Trackback / Pingback

  1. Rokok mengandungi sel darah babi | yanmieonline.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.




CommentLuv badge