Sakit Tekak dek melayan Anak2…

Pagi td bangun2 aje terasa Tekak nie sakit ya amat
sangat2 pedih sehingga x blh nk menelan..
suara apatah lagik..dh mcm robot..
serak..semacam x mahu keluar suara nie..
pastu bgtau kt hubby…*dlm nada suara yg kesakitan*
hubby ckp ape tau…hubby kata tu ler menjerit aje…ehehe
yelah kadang tu x tahan ngan karenah anak2 kecik nie
klu setakat menyepah2kan umah tahan lagik..
tapi bila bab2 memanjat nie..mmg sgt2 menakutkan..
bukan ape..takut diorg terjatuh nnti…kan dh naya tu..

Dua beradik nie plak cam berpakat aje
pantang Yan xde depan mata diorg…
sah berkejar memanjat pagar tingkap nie
Yelah Haziq pun mmg dh cukup terer dh..asyik duk tgk abg manjat aje..
so diapun nk buat jugak..huhuhu..
kadang tu rasa malas nk berganjak dpn diorg..
yelah pantang yan ke dapur ke, toilet ke..mana ajelah
asalkan bkn depan mata diorg..laju aje nk gi manjat..huhuhu..

Nak minta tlg kat korang nie..
ada tak petua nak kasik diorg tak manjat2 nie..
mmg Yan tau bdk2 nie suka manjat2
Tapi yg dua beradik nie semacam melampau plak..huhuhu..

Nak tahu smlm aje aktif semacam
sampai x larat nk melayan..
Badan nie terasa amat letih sgt2..
tido plak kul 12mlm…
nak tahu masa bekerja dulupun x letih camnie..
tapi tulah cabarannya bila jadi housewife nie…sabar kena bnyk
dan yg seronoknya plak..kita dpt melihat diorg membesar dpn mata
dan dpt mendidik diorg dgn penuh kasih syg..

Doa dan Harapan Moga2 hari nie sakit tekak beransur pulih..
dh x larat sgt dh nie..huhuhu..

About yanmie

Engage me on food review, product review, advetorial post and etc, do not hesitate to contact me at yanmie82@gmail.com , thank you :)

View all posts by yanmie

9 Comments on “Sakit Tekak dek melayan Anak2…”

  1. kesian yan, sakit tekak macam kakchik jugak hari ni. rasanya bukan kes banyak menjerit yan… tapi dah musim dia kot, berjangkit dari Kota Bharu sampai ke Klang, hehehe. virus dibawa angin, tak pun rasa2nya dibawa ikut talian internet ni.anak2 yan tu lelaki, budak lelaki kalau tak aktif tu pelik la yan. bertahanlah dulu yan, nanti kang diorang cepat besar nanti kita rindu pulak zaman diorang kecik ni.p/s: wah… buat ubahsuai rumah lagi rupanya.

  2. adeh, manis pn x tau cm ne nk bagi petue.tpi 2 le kepuasan mmbsarkan anak2 yg pnuh ragam ni kan?tibe2 terindu plak dekat fam 🙁

  3. xde petua. sebab belum ada pengalaman. ehe..pape pun nak cakap gak, jeles ng kak yan.. dapat stay kat rumah jaga n didik sendiri anak2..berangan nak jadi housewife.. tapi… emm.. kena cari suami kaya cam abg mie la. ehe. =D

  4. Zana s..ehehe..yes betul..maybe suara sampai 1 taman kot yg dengar..ehehe..ala kak..yan nie jenis ssayang suara..ckp ngan anak2 felan2 aje..so bila terlebih tu..tekak yg manja nie pun mula ler nk buat hal..huhu..pasal cubit tu..yan x buat kat anak2..x sampai hati coz masih kecik2 lagik..sian…psstt!!..takut aiman tiru plak nk cubit2 kat adik..huhu..kan naya plak nnti..ehehe

  5. Elynn…Aku x kisah anak2 menyepahkan umah..asalkan tak menangis dan memanjat sudah ler…aku nie jenis ikut rentak diorg aje..bdk2 nie belajar dr persekitaran..klu diorg tiru bermakna otak diorg bekerja..so aku mmg xde masalah dgn itu semua cuma asal benda tu x membahayakan diorg sudah..

  6. hehehe..mmg teruk kan yan?? tapi nak buat cemane, dah nama tgh membesar. sah2 sora yan sampai ujung taman. tu sampai sakit2 tuh. ngahahahaha…mcm anak kak zana, kena ckp bebaik. tapi bila ckp baik tak jalan, mmg berbirat la tinge badan dia. tarik n cubit. hahaha…er… umi diorg nie mmg gile sikiet. miahahaha

  7. hahahahahhaha gelihati aku tgk macam aku masa kecik-2 dulu pulak…tapi aku naik gerek seh….aku kayuh adik aku duduk belakang..;)kalau aku penat adik aku kayuh pulak………mak aku takler marah tapi memesan agar main sama-2…sebab kami tak kacau brg mak aku..kalau tak bakul laundry pun jadi mainan habis pecah-2 kami kerjakan

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge